پیشینه و مبانی نظری توانها و قابلیت های عناصر بافت قدیمی در توسعه صنعت گردشگری

مبانی نظری و پیشینه توانها و قابلیت های عناصر بافت قدیمی در توسعه صنعت گردشگری
دسته بندی جغرافیا
فرمت فایل docx
حجم فایل 6200 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49
پیشینه و مبانی نظری توانها و قابلیت های عناصر بافت قدیمی در توسعه صنعت گردشگری

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

-2-تعریف و مفهوم گردشگری....................................................................................................... 19

2-2-توریست...................................................................................................................................... 19

3-2-تعریف لغوی بافت فرسوده و قدیمی.................................................................................. 19

4-2-مفهوم بافت قدیم شهری....................................................................................................... 20

5-2-تعریف انواع بافت..................................................................................................................... 20

6-2-نظریه های گردشگری در ایران و جهان............................................................................ 21

7-2-نگرش ها و دیدگاهها در موردبافت قدیم.......................................................................... 22

7-2-1-نگرش موزه ای.................................................................................................................... 22

7-2-2-نگرش سلولی....................................................................................................................... 23

7-2-3-نگرش ارگانیستی (ارگانیکی)............................................................................................ 24

8-2- مکاتب و نظریات در مورد بافت قدیم............................................................................... 25

8-2-1-نظریه اوژن ویوله سودو..................................................................................................... 25

8-2-2-نظریه جان راسکین........................................................................................................... 25

8-2-3-نظریه محافظه کاران.......................................................................................................... 25

8-2-4-نظریه رادیکال...................................................................................................................... 26

8-2-5-نظریه عقلانی....................................................................................................................... 26

9-2-صنعت گردشگری در جهان.................................................................................................. 26

10-2-اولویت های گردشگری و گردشگرها در ایران.............................................................. 27

11-2-تجارب جهانی در مورد بافت قدیم................................................................................... 28

11-2-1-کشور ایتالیا....................................................................................................................... 29

12-2-تجارب ایرانی در مورد بافت قدیم.................................................................................... 29

12-2-1-بافت یزد............................................................................................................................. 29

12-2-12-تجربه منطقه 12 تهران.............................................................................................. 29

13-2-جایگاه ایران در گردشگری جهانی................................................................................... 30

14-2-بافت قدیمی شهرهای ایران............................................................................................... 30

15-2-توسعه درون شهری............................................................................................................. 31

16-2-انواع گردشگری..................................................................................................................... 31

17-2-جاذبه های گردشگری......................................................................................................... 32

18-2 گردشگری و توسعه پایدار................................................................................................... 32

19-2-موانع اجتماعی و خدماتی،اجرایی در بخش گردشگری............................................ 34

20-2-تأثیرات اقتصادی-اجتماعی توریسم (توریسم و ایجاد اشتغال)................................. 34

21-2-شهرهای خشک ایران و قابلیت های توریستی آن...................................................... 35

22-2-نمونه ای از عناصر مشخص و اصلی شهر در دوره ایرانی-اسلامی........................ 35

22-2-1-مسجد................................................................................................................................. 35

22-2-2-بازار...................................................................................................................................... 37

22-2-3-ارگ و بارو......................................................................................................................... 38

22-2-4-کاروانسراها........................................................................................................................ 39

22-2-5-محله ها.............................................................................................................................. 40

22-2-6-آب انبارها.......................................................................................................................... 40

23-2-بررسی جایگاه بافت تاریخی در سازمان فضایی و ساختار کالبدی شهر امروز..... 41

24-2-شناخت عناصر، ومحوطه های با ارزش تاریخی-فرهنگی،کالبدی-مذهبی.......... 42

25-2-تدقیق اهداف کلی ساماندهی و مداخله در بافت قدیم............................................. 43

26-2-نقاط­ ضعف و راهکارهای احیاء بافت قدیم...................................................................... 45

27-2-روش های مرمت شهری..................................................................................................... 45

28-2-نقاط ضعف.............................................................................................................................. 46

29-2-راهکارها جهت تجدید حیات و باز زنده سازی............................................................. 46

30-2-گردشگری شهری و آثار آن بر سیما و فضای شهری................................................. 47

31-2-ضمانت توسعه پایدار گردشگری شهری با حفاظت بافت های قدیمی.................. 50

32-2-بافت قدیمی فرهنگ نامه آموختنی یا واژگان دور ریختنی..................................... 53

33-2-اجزا و عناصر شهری بافت قدیمی................................................................................... 54

33-2-1-چگونگی تغییر و تحولات بافت قدیم........................................................................ 57

34-2-مدلSWOT ...................................................................................................................... 59


فروشگاه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار (فصل 2)مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازده سهام شرکتها (فصل 2)مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو)نیازهای روانشناختی چیست؟مبانی نظری باورهای فراشناختیفصل دوم پایان نامه ارشد نقاشی درمانی چیستفصل دوم پایان نامه ارشد قصه گوییفصل دوم پایان نامه ارشد سود و مدیریت سودفصل دوم پایان نامه ارشد سهام جایزه و بازدهی سهامفصل دوم پایان نامه ارشد سلامت روانی و پیشرفت تحصیلیفصل دوم پایان نامه ارشد سازگاری و ناسازگاری زناشویی در اعتیادفصل دوم پایان نامه ارشد دیدگاه های تاب اوری تحصیلیفصل دوم مبانی نظری و ادبیات تحقیق جریان های نقدی و فرصت های سرمایه گذاریدانلود مبانی و ادبیات نظری تعاریف و دیدگاه های سلامت روان و استرس شغلیدانلود مبانی نظری و سوابق تحقیقاتی اهمال کاری تحصیلیدانلود مبانی نظری و سوابقی پژوهشی مهارتهای مدیریتی و جانشین پروریدانلود مبانی نظری واقعیت درمانیدانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی اختلال شخصیت اسکیزوتایپیچارچوب نظری و پیشینه تجربی پژوهش حافظه فعال و نارساخوانیچارچوب نظری دیدگاه های اخلاق حرفه ایچارچوب نظری تصمیم گیری مجددچارچوب نظری ابعاد پیشرفت تحصیلی و عملکرد تحصیلیپیشینه تحقیق مدیریت پژوهشدانلود مبانی نظری نظریه های عزت نفس در اسلامدانلود مبانی نظری نظریه های ذهن آگاهیدانلود مبانی نظری فرسودگی شغلی معلماندانلود مبانی نظری شیوه های فرزندپروریدانلود مبانی نظری سوء مصرف مواددانلود مبانی نظری رابطه بین حاکمیت شرکتی و مدیریت سوددانلود مبانی نظری حاکمیت شرکتی در ایراندانلود مبانی نظری تعریف جرات ورزی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.