مبانی نظری و پیشینه سندرم داون و کیفیت زندگی مادران

مبانی نظری و پیشینه سندرم داون و کیفیت زندگی مادران
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 147 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 84
مبانی نظری و پیشینه سندرم داون و کیفیت زندگی مادران

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1. مقدمه:.................................................................................................................................. 14

2-2. سندرم داون........................................................................................................................... 14

2-2-1. طبقه بندی سندرم داون:....................................................................................................... 15

2-2-2. خصوصیات کلی............................................................................................................... 16

2-2-3. چه عواملی در بروز سندرم داون موثر هستند؟.......................................................................... 17

2-2-4. ویژگی ها و نشانه های سندرم داون........................................................................................ 18

2-3. کیفیت زندگی....................................................................................................................... 21

2-3-1. تاریخچه کیفیت زندگی...................................................................................................... 21

2-3-2. تعاریف کیفیت زندگی:...................................................................................................... 22

2-3-3. ویژگی های کیفیت زندگی................................................................................................. 25

2-3-4. چند بعدی بودن.................................................................................................................. 25

2-3-5. بعد عینی کیفیت زندگی...................................................................................................... 29

2-3-6. بعد ذهنی.......................................................................................................................... 30

2-3-7. ویژگی ذهنی بودن............................................................................................................. 30

2-3-8. نظریه های کیفیت زندگی.................................................................................................... 32

2-3-8-1. نظریه های مبتنی بر فرد.................................................................................................... 32

2-3-8-2. نظریه های مبتنی بر خانواده.............................................................................................. 32

2-3-8-3. نظریه های روانشناختی.................................................................................................... 33

2-3-8-4. نظریه های انسان شناسی.................................................................................................. 33

2-3-9. ارزیابی کیفیت زندگی........................................................................................................ 35

2-3-10. مدل های کیفیت زندگی:................................................................................................... 36

2-3-10-1. مدل روحی- روانی....................................................................................................... 36

2-3-10-2. مدل ادراکی کیفیت زندگی ژان...................................................................................... 36

2-3-10-3. مدل فرل و هاسی.......................................................................................................... 36

2-3-11. عوامل موثر بر کیفیت زندگی............................................................................................. 37

2-3-12. ابزار سنجش کیفیت زندگی............................................................................................... 38

2-3-13. کاربرد های سنجش کیفیت زندگی.................................................................................... 39

2-4. کیفیت زندگی در خانواده های بیماران مزمن روانی:.................................................................... 39

2-5. کیفیت زندگی والدین دارای کودک مبتلا به سندرم داون............................................................. 41

2-6. مهارت زندگی....................................................................................................................... 44

2-6-1. تعاریف............................................................................................................................ 44

2-6-2. مبانی نظری مهارت های زندگی........................................................................................... 49

2-6-3. مبانی نظری گروه درمانی.................................................................................................... 53

2-6-3-1. دیدگاه مک دوکال........................................................................................................ 53

2-6-3-2. دیدگاه فروید................................................................................................................ 54

2-6-3-3. دیدگاه مورنو................................................................................................................. 54

2-6-3-4. دیدگاه اسلاوسون.......................................................................................................... 54

2-6-3-5. دیدگاه لوین.................................................................................................................. 54

2-6-4. روش آموزش مهارت های زندگی:....................................................................................... 56

2-6-5. پیشینه اجرایی برنامه های آموزش مهارت‌های زندگی.............................................................. 57

2-6-6. اهداف آموزش مهارت‌های زندگی....................................................................................... 58

2-6-7. اهداف عمده برنامه آموزش مهارت‌های زندگی نیز عبارت است از:............................................ 59

2-6-8. اهداف آموزش مهارتهای زندگی به طور اخص عبارت است از:................................................. 60

2-6-9. اهمیت مهارت‌های زندگی................................................................................................... 61

2-6-10. ابعاد مهارت‌های زندگی.................................................................................................... 63

2-6-11. انواع مهارت.................................................................................................................... 65

2-6-12. پنج حوزه اصلی مهارت‌های زندگی.................................................................................... 68

2-6-13. تعریف ده مهارت اصلی زندگی.......................................................................................... 69

2-6-14. روش‌های مورد استفاده در کارگاه‌های مهارت‌های زندگی..................................................... 72

2-6-14-1. رویکرد فعال در مقابل رویکرد منفعل در آموزش............................................................... 72

2-7. بررسی متون.......................................................................................................................... 73

2-7-1. پژوهشهای خارجی:............................................................................................................ 73

2-7-2. پژوهشهای داخلی............................................................................................................... 77


فروشگاه
پاورپوینت ریاضی سوم دبستان کسر (قابل ویرایش)پاورپوینت دوچرخه و نقش آن در ترافیک و حمل و نقل شهریروش های طلایی افزایش مشتری شرکت های خدمات نظافتی با بازاریابی اینترنتیپاورپوینت درس دهم فارسی اول دبستانپاورپوینت فارسی دوم دبستان درس چهاردهمپاورپوینت فارسی ششم دبستان رنج هایی کشیده ام که مپرسدانلود پاورپوینت بازاریابی عصبی و حسی (قابل ویرایش)پاورپوینت بخش مدیریت پروژه و ساختپاورپوینت مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعاتپاورپوینت مدیریت سیلاب در ژاپنپاورپوینت ریاضی دوم اشکال هندسی (قابل ویرایش)مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار (فصل 2)مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازده سهام شرکتها (فصل 2)مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو)نیازهای روانشناختی چیست؟مبانی نظری باورهای فراشناختی‏گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی ‏علاقمند کردن دانش آموزان به درس ادبیات فارسیحل اختلالات رفتاری زهرا دانش آموز دبستانی آموزشگاه استثنایی که ناشی از بیش فعالی و کمبود توجه در اوس‏کاهش اضطراب یکی از دانش آموزان با راه حل های مناسبپاورپوینت روش‌های برنامه‌ریزی شهری در ایران و جهان 1حسابداری کمیته امدادپاورپوینت درس چهاردهم جامعه شناسیپاورپوینت شیمی سال دوم دبیرستان فصل دوم(انواع یون و نامگذاری)پاورپوینت علوم سوم دبستان فصل پنجمپاورپوینت فصل 8 تولید مثلپاورپوینت فصل چهاردهم گردش موادپاورپوینت محاسبه نیروی اصطکاک و کشسانی فنرپاورپوینت نور و ویژگی های آنپروژه پایان دوره SQLطرح توجیهی تولید نان صنعتی (پاورپوینت )مدیریت ارجاع نمونه های بالینی (پاورپوینت )
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.