دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 295 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 18 صفحه
کیفیت آب نفوذ (Infiltration) ورود آب به داخل خاک سرعت نفوذ (Infiltration rate) سرعت ورود آب به داخل خاک عوامل موثر بر سرعت نفوذ پوشش گیاهی
عمق آب روی سطح خاک
مشخصات فیزیکی خاک (بافت و ساختمان خاک)
مشخصات شیمیایی خاک (کاتیونهای تبادلی خاک)
کیفیت آب آبیاری مسئله نفوذ هر گاه در زمان آبیاری آب با سرعت لازم وارد خاک نشود کاهش ذخیره آب در خاک در حالی که شوری توانایی جذب آب توسط گیاه را کاهش می دهد مسئله نفوذ ناشی از کیفیت آب آبیاری مقدار نسبی سدیم
شوری (EC) بررسی مسئله نفوذ ناشی از آب آبیاری مکانیزم اثر کیفیت آب بر نفوذ
ارزیابی مسئله نفوذ
مدیریت مسئله نفوذ مکانیزم اثر کیفیت آب بر نفوذ تعویض کاتیونهای جذب شده تبادل کاتیونی زیاد بودن سطح ویژه ذرات کوچک خاک
بار الکتریکی منفی ذرات رس جذب کاتیونها روی سطح ذرات رس تعویض کاتیونهای جذب شده تبادل کاتیونی NH4> Mg>Ca>K>Na تمایل کاتیونها در جایگزینی درصد کاتیونهای موجود در محلول خاک 70، 25، 3 و 2 برای کاتیونهای Ca، Mg، K و NH4 بیشترین کاتیونهای جذب شده به سطح خاک Ca و Mg آبیاری با آب حاوی سدیم زیاد Na جایگزینی ارتباط نفوذ با کیفیت آب خصوصیات فیزیکی خاک مانند ساختمان و پایداری خاکدانه به کاتیونهای جذب شده سطح خاک بستگی دارد. کاتیونهای دو ظرفیتی باعث بهبود ساختمان خاک و پایداری خاکدانه ها
کاتیونهای یک ظرفیتی باعث پراکندگی ذرات خاک و از بین رفتن ساختمان اگر حداقل 10 درصد کاتیونهای جذب شده سدیم باشد، خاک ساختمان خود را از دست داده و نفوذ بر اثر پراکندگی ذرات خاک کاهش می یابد ذره خاک Ca & Mg ذره خاک Na + + + نیروی دافعه زیاد تورم خاک کوچک شدن منافذ خاک و کاهش نفوذ پتانسیل نفوذ تحت تاثیر شوری و سدیم آب آبیاری است. ارزیابی مسئله نفوذ قطعیت وقوع مسئله نفوذ شوری کمتر از 0.2 دسی زیمنس بر متر
نسبت 3 به 1 و بیشتر سدیم به کلسیم آثار مخرب سدیم کاهش نفوذ
مشکل در جوانه زنی
تهویه نا کافی خاک
شیوع بیماریهای گیاه و ریشه
مشکل مبارزه با بیماریها و علفهای هرز تعیین پتانسیل نفوذ 1. درصد سدیم محلول (Soluble Sodium Percentage) S1: آب دارای سدیم کمی است و می تواند برای آبیاری تمام خاکها قابل استفاده است. خطر ناشی از سدیم کم است ولی محصولات حساس به سدیم باید مورد توجه قرار بگیرند. ایراد: درصد سدیم محلول رابطه مستقیمی با درصد سدیم جذب شده ندارد. 2. طبقه بندی ویلکاکس (1958) S2: آب دارای مقدار متوسط سدیم است و احتمال مسئله نفوذ در خاک رسی وجود دارد مگر دارای گچ باشد . خاک شنی یا آلی را می توان آبیاری کرد. S3: آب دارای سدیم زیاد است. در اکثر خاکها مشکل نفوذ ایجاد می کند و نیاز به مدیریت ویژه، زهکشی مناسب، آبشویی زیاد و افزایش مواد آلی دارد. اگر گچ در خاک باشد مشکل نفوذ به تاخیر می افتد. S4: آب دارای سدیم زیاد است و برای آبیاری مطلوب نیست. استفاده از گچ استفاده از آب را ممکن می سازد. تعیین پتانسیل نفوذ 3. نسبت جذب سدیم (Sodium Absorption Ratio) معادله گاپن: رابطه سدیم قابل تبادل و نسبت سدیم آب آبیاری: ایراد SAR: سدیم همواره انحلال پذیر است و با سدیم تبادلی خاک در حال تعادل
کلسیم همواره انحلال پذیر نیست و کلسیم تبادلی خاک همواره در حال تغییر است.
حضور دی اکسید کربن باعث انحلال کلسیم در محلول است.
وجود کلسیم زیاد به همراه کربنات، بی کربنات و سولفات باعث رسوب کلسیم آب آبیاری خطا دارد SAR اصلاح SAR رفع خط
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 335 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 7 صفحه
هانیبال الخاص کارنامه و زندگی هانیبال الخاص زندگی در ۱۳۰۹ از پدر و مادری آشوری در کرمانشاه به دنیا آمد
در چهاردهسالگی برای اولین بار توسط جوانی به نام آلکسی گیورگیز که نقاشی را در روسیه فرا گرفته بود، با رنگ و روغن آشنا شد
بعدها نقاشی را به صورت جدی نزد استاد جعفر پتگر دنبال کرد
سپس به آمریکا رفت. آنجا مشغول تحصیل در رشته طب شد، اما این رشته رها کرد و ابتدا فلسفه و سپس نقاشی خواند و در رشته ایلوستراسیون (تصویرسازی) لیسانس و فوق لیسانس گرفت. سبک هنری لخاص مى گوید:
"بى پرده سخن گفته ام. دشمن زیاد دارم. دوستان شفیق بیشتر. بى پروا قدم هاى زیاد برداشته ام، پس اشتباه هاى بى شمار مرتکب شده ام. دروغ کم گفته ام و این حرف آخر بزرگترین دروغم است.
چرا من که اپراى «فلوت سحرآمیز» موتزارت ر�ا گوش مى دهم این همه از آن لذت مى برم درحالى که از داستان و محتواى ادبى آن هیچ نمى دانم؟ من در مینیاتور همه مکاتب هنرى دنیا را دیده ام. مثلاً در «تذهیب» حاشیه مینیاتورها «آپ آرت» و ویکتور وازارلى را مى توان به وضوح پیداکرد. در «تشعیر» به سهولت مى توان سوررئالیسم و سالوادردالى ها را دید. در خود «نگارگرى» و در بعضى تک چهره هاى فراوانى که در مینیاتور ما هست، مى توان اکسپرسیونیسم نابى را یافت که اگر در ابعاد بزرگ آن را ببینیم به عنوان نمونه اى قدیمى و بسیارقدیمى تر از اکسپرسیونیسم آلمان قابل ارائه است. در پرداخت ظریف و دقیق نگارگرى ایرانى «پوانتلیسم» را با نقطه نقطه کردن هاى بسیار پرحوصله اى دیده ام. در منظره سازى هاى رؤیایى و شاعرانه برخى از مینیاتورهاى ایرانى نوعى «رومانتى سیسم» باشکوه و بى بدیل دیده مى شود. در آداب چگونگى جادادن عناصر در صفحه و در ساختارهندسى هر مینیاتور «کلاسیسیم» را مى توان به عیان دید." فعالیتهای کاری
تولید صدها متر نقاشی بر روی بوم، کاغذ و نقاشی دیواری
برپایی بیش از ۱۰۰ نمایشگاه خصوصی و ۲۰۰ نمایشگاه گروهی در ایران، اروپا، کانادا، آمریکا و استرالیا[۴]
وی ۳۵ سال به تدریس مشغول بود از جمله:
۵ سال در هنرستان پسران
۶ سال در دانشکدهٔ مانتیسلو ایالت ایلینویز آمریکا با سمت مدیرگروه و دانشیار
۱۷ سال در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران،
۷ سال به طور موقت در دانشکده هنر دانشگاه آزاد تدریس کرد.
افزون بر تدریس نقاشی او:
در سال ۱۳۵۹ نگارخانه گیلگمش را که یکی از نخستین نگارخانههای معاصر ایران بود در تهران تاسیس کرد و ۲ سال مدیر آن بود.
از سال ۱۳۵۳ به مدت ۴ سال در روزنامه کیهان نقد هنری نوشت.
طراحی روی جلد دهها کتاب و مصور سازی اشعار مختلف را انجام داد.
۴ کتاب در بارهٔ آموزش هنر تالیف کرد و چندین کتاب به زبان فارسی یا آشوری ترجمه کرد.
آثار الخاص تاکنون به جز هزاران تابلوی کوچک و بزرگ، ۳۰۰ متر مربع نقاشی دیواری و نیز ۳ پردهٔ ۱۵ قطعهای و ۴ پردهٔ ۸ قطعهای آفریدهاست. یکی از مهمترین آثار هانیبال تابلوی ۱۵ قطعهای آفرینش میباشد. وی در سال ۱۳۸۱ در موزهٔ آزادی ۵۰ سال نقاشی خود را (۳ سال دیرتر) جشن گرفت.
وی که تا کنون برای دهها کتاب روی جلد کشیده و شعر مصور کرده، خود نیز ۴ کتاب در آموزش هنری تالیف کردهاست. نمایشگاهها تا کنون بیش از ۱۰۰ نمایشگاه اختصاصی و بیش از ۲۰۰ نمایشگاه گروهی در ایران، اروپا، کانادا٬ آمریکا و استرالیا داشتهاست
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 228 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 13 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 13 صفحه
کاربرد رنگ ها درایمنی
●کاربرد مناسب رنگ،در پیشگیری از حوادث موثر است.برای نمونه، شکارچیانی که لباسهایی به رنگ روشن می پوشند،حوادث ناشی از تیراندازی در جنگل کاهش می یابد.در اجزا و وسایلی که پتانسیل خطر دارند یا در حال حرکتند از رنگی خاص استفاده میشود تا همواره این قطعات با محیط اطراف تباین داشته باشند. (ایجاد کنتراست)
●ایمنی وسایل نقلیه موتوری عمومی به وسیله افزایش کاربرد رنگهای روشن، رنگهای با وضوح بالا و رنگهاشی تک تون افزایش میابد.
●رنگ در ایمنی کدهای قراردادی ویژه ای هستند که هر یک می توانندبه سرعت مفهوم خاص را القا کنند.
توانایی دید رنگها:
رنگهای مات به راحتی در فواصل دور در زمینه سفید دیده میشوند.
رنگ زرد بیشترین درخشانی را برای دورترین مسافت دارد و بیشترین حساسیت چشم مربوط به این رنگ است.
رنگهای نارنجی و قرمز- نارنجی بیشترین توجه را ایجاد میکنند.
رنگ آبی نشانه تیرگی وابهام است.
درمیان نورهای رنگی،نور قرمزوسبز وبرخی از نورهای آبی بهتر تشخیص داده میشوندوپس از آنها نور سفید شناخته میشود.
نورهای زرد ونارنجی کمتر از دیگر نورها مشخص میشود. *مسافت میان بیننده و منبع نور رنگی د رتشخیص آن موثر است.در فواصل دور نورهای آبی و سبز،نورهای زرد و نارنجی از یکدیگر غیر قابل تشخیص اند.
توانایی خوانایی حروف رنگی:
توانایی خوانایی خوب:آبی براق در زمینه سفید،سیاه در زمینه زرد ،سبز چمنی در زمینه ی سفید،سیاه در زمینه سفید.
توانایی خوانایی ضعیف:سیاه در زمینه ارغوانی ،نارنجی کرومی در زمینه ی سفید، قرمز لاله ای در زمینه سبز.
ایمنی ورنگ:
در نظر عموم رنگ قرمز دارای بیشترین شدت توجه می باشداما:
هلمولتز:وقتی چشم انسان با نور روز تطابق می یابد،رنگ قرمز نسبت به رنگهای دیگر خیلی مشکل دیده میشود.در شب رنگ قرمز دیده نمیشود(چشم در شب به طول موج کوتاه ودر روز به طول موج بلند حساستر است)
تراکویر:رنگهای اصلی بیش از دیگر رنگهادیده میشوند ومحدوده ی رنگ زرد پهناتر.
آن اشخاصی که با نقیصه ی رنگ بینی مربوط به رنگ قرمز دست به گریبان هستند زرد را به راحتی می بینند 8%مردان مبتلا به نقیصه ی قرمز/سبز هستندکه بیست و پنج در صد آنها نسبت به قرمز کوررنگ هستند.
شرکت دوپون:زرد کهربایی با پیک رفلکتانس نزدیک به طول موج 550نانومتر ، در انسانهای فتوتوپیک مناسبترین حالت را برای منحنی بینایی حساسیت چشم نسبت به رنگ نشان می دهد.
رنگ زرد کهربایی،ایمن ترین رنگ برای القای ویژگی(توجه وخبر)برگزیده شد
با این وجود:رنگ قرمز هنوز هم یک رنگ عمومی در خودروها و چراغ های عقب وسایل نقلیه است. مقررات رنگ:
با توجه به ویژگی های ذاتی رنگها در تاثیر بر چشم و اثرات روانشناختی و نیز،کاربردهای قراردادی ،مقرراتی برای کاربرد رنگها در نظر گرفته شده است کلیات مقررات رنگ برای ایمنی صنایع: رنگ قرمز: توقف اضطراری،توقف فعالیت،مضر بودن را نشان میدهد.(قرمزتضاد با سفید،قرمز لاله ای مترادف با سبز)
رنگ نارنجی: نشان دهنده ی انرژی است.(نارنجی کرمی مترادف با سفید)
رنگ زرد: برای جلب توجه افراد به خطر و آگاه کردن آنها از خطر (زرد در تضاد با سیاه )
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 156 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 11 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 11 صفحه
واکنش ها و معادلات شیمیایی اهداف مشاهده 7 واکنش
تعریف و نوشتن فرمولها برای واکنش دهنده ها و محصولات واکنش ها
موازنه کردن معادلات واکنش ها شواهد واکنش های شیمیایی قسمت A
واکنش اول :نوار منیزیم خاکستر مانند است
واکنش دوم :تست تورنسل حالت اسیدی یا بازی را
نشان می دهد
قسمت B
واکنش اول: جامد تبدیل به مواد سفید رنگ میشود وبخار از لوله بیرون می آید.
واکنش دوم: جامد دوباره به رنگ آبی در می آید شواهد واکنش های شیمیایی قسمت C
واکنش اول: میخ آهنی که مس روکش شده است و رنگ محلول از آبی به سبز کم رنگ تغییر کرده است.
شواهد واکنش های شیمیایی قسمت C
واکنش دوم: فلز مس با نقره پوشیده شده ومحلول شروع به تغییر رنگ به آبی کم رنگ نموده است شواهد واکنش های شیمیایی قسمت C
واکنش سوم :وقتی نوار منیزیم اضاقه می شود محلول HCL حباب آزاد میکند. این حباب ها درون هوا بصورت حلقوی کرده و درو لوله جمع آوری می شوند که این گاز ها اشتعال پذیر هستند. کلمات معادله قسمت A :A1:منیزیم به اضافه اکسیژن چه محصولی می دهد؟
:A2:محصولات قسمت A1 به اضافه آب چه محصولی می دهد؟
کلمات معادله قسمت B B1: مس دو سولفات 5 آبه در اثر حرارت چه محصولی می دهد؟
B2: مس دو سولفات بدون آب به اضافه آب چه محصولی می هد؟ کلمات معادله قسمت B C1 آهن به اضافه مس 2 سولفات چه محصولی می دهد؟
C2مس به اضافه نقره نیترات چه محصولی می دهد؟
C3منیزیم به اضافه هیروکلریک چه محصولی می دهد؟ ساختار کلمه معادله ها را با استفاده از پیش بینی محصولات کامل کنید. از معاذله هایی که حین مشاهده جمع آوری کردید استفاده کنید
مطمئن شوید که شامل حالات مواد واکنش دهنده و محصولات باشد.
واکنش ها را طبقه بندی کنید پایان
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 283 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 29 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 29 صفحه
استان همدان با مساحت 20هزار و 172 کیلومتر مربع , 2/1 در صد از مساحت کل کشور را در بر می گیرد . این استان بین مدارهای 59 درجه و 33 دقیقه تا 49 درجه و 35 دقیقه عرض شمالی و 34 درجه و 47 دقیقه تا 34 درجه و 49 دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ قرار گرفته است . استان همدان جزو استانهای غربی ایران است که از شمال به استان زنجان , از جنوب به استان لرستان , از شرق به استان مرکزی و از غرب به استان های کرمانشاه و کردستان محدود می شود.بلندترین نقطه استان همدان ,قله الوند با ارتفاع 3574 متر و پست ترین مکان این استان اراضی عمر آباد در کنار رود قره چای در بخش شرا وپیشخوار است . جمعیت و ویژگی های آن
تعداد جمعیت شهرستان همدان بر اساس سر شماری سال 85 معادل 637304 نفر بوده است که37.4 درصد از جمعیت استان را شامل می شود . از این تعداد 81.2 درصد در نقاط شهری و18.8 درصد در نقاط روستایی ساکن می باشند .
استان همدان از نظر تقسیمات کشوری , 8 شهرستان , 16 شهر , 18 بخش , و 68 دهستان دارد و مرکز آن شهر همدان است . این استان منطقه ای است مرتفع , کوهستان الوند که از شمال غربی به جنوب شرقی کشیده شده است جزو پیشکوه های داخلی زاگرس است . کوه الوند در جنوب و غرب شهر همدان قرار گرفته است و توده ای از سنگ گرانیت است . شهرستانها اسدآباد ، بهار، همدان ،کبودرآهنگ ، ملایر ، نهاوند ، رزن ، تویسرکان ,فامنین نژاد زبان مذهب:
مردم استان همدان از نژاد آریایی و از قدیمی ترین ساکنان ایران زمین هستند . بیشتر مردم این منطقه مسلمان و دارای مذهب شیعه جعفری هستند . کلیمیان ، زرتشتیان و ارمنیان از اقلیت های مذهبی استان همدان به شمار می روند . همچنین در این استان طوایف و اقوام مختلفی مانند فارس ، ترک ، لر و کرد ساکن هستند و هر کدام با فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود زندگی می کنند .
. فارس ها بیشترین ساکنین استان همدان هستند و از قدیمی ترین ساکنان این منطقه محسوب می شوند که از دوران مادها در این ناحیه اسکان یافته اند زبان اغلب ساکنان همدان فارسی و با گویش های حصارکی – جولانی ورمزیاری و است . زبان فارسی ؛ زبان اصلی ساکنان استان همدان را تشکیل می دهد . زبان ترکی در شمال و باختر استان همدان رواج دارد . زبان لری و لکی نیز گویش غالب ساکنان شهرستان های ملایر ، نهاوند و سامن است .
وجه تسمیه:
آشوریان باستان به شهرهای قوم کاسی، عنوان " کارکاشی " داده بودند که " کار " به معنی قرارگاه یا منزلگاه و " کاشی " اسم قوم " کاسی گ است. آشور شناسان و مادشناسان، جملگی این کار کاشی ( با شهر کاسیان ) را منطقه کنونی همدان دانسته اند.
پرفسور گیریشمن، باستان شناس معروف فرانسوی، معتقد است که اسم قبلی هگمتانه، " اکسایا" یعنی شهر کاسی ها بوده است. هگمتانه ، در داخل محدوده شهر فعلی همدان، و در دو سوی خیابان اکباتان واقع شده است. " هگمتانه"، یا " هنگمتانه " که به زبان پارسی قدیم به معنی محل تجمع بوده، ترکیبی از دو واژه " هنگ " به معنی " جا " و " متانه " به معنی " تجمع " است. این واژه در زبان یونانی به صورت " اکباتانا " در آمده است، و در کتیبه های عیلامی به صورت " اک ماتانو " آمده است. برخی نیز معتقدند: " امدانه " یا " آمادای " که در کتیبه پیلسر پادشاه آشور آمده به این محل اطلاق می شده. هگمتانه " در زبان ارمنی، " اهمتان " و در زبان سریانی و پهلوی، اهمدان " ، در گویش نویسندگان عرب " همدان " و در تورات، " احتمانا" گفته شده است. همچنین سکه هایی از عهد ساسانی کشف شده که محل ضرب ...
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.