دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 535 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 19 صفحه
تئوری های مدیریت نظریه های مدیریت تاریخچه مدیریت
-5000سال قبل ازمیلاد(سومریها )بایگانی
-درجمع آوری مالیات(ارائه به کشیش کل)توسط سومریها،کنترل ونظارت
-حضرت موسی(اداره امور بنی اسرائیل)،چترو(سلسله مراتب)
-افلاطون (اصل تخصص)
-ارسطو(امری لازم برای همه جوامع)
-سقراط(جهانی)
-رم باستان(تقسیم کار)
دراسلام:امام علی(ع)شیوه های مدیریت،در نوشتجات فارابی،غزالی،بوعلی،خواجه نصیرالدین طوسی مواردی از مسائل مدیریت مطرح شده.
اما آنچه مرسوم است:
آغازمدیریت علمی قرن 19
مکاتب مدیریت
درطول تاریخ وهمگام با توسعه نظریه های مدیریت،مکاتب مختلفی در این زمینه بوجود آمده اند که عبارتنداز:
1- مکتب کلاسیک
2- مکتب نئوکلاسیک
3- مکتب مدیریت سیستمی
(مدیریت اقتضایی)
مکتب کلاسیک
(فایول،تیلور،وبر،لوترگیولیک و...)
نکات نظریه کلاسیک:
اصل تقسیم کار
سلسله مراتب
رابطه منطقی
حیطه قلمرو ونظارت
(انسان ابزار است وباید مانند ماشین وابزارکارکند)
مکتب نئوکلاسیک
(التون مایو)
انسان موجودی اجتماعی است وباید توجه خاصی بر نیازمندی ها،عواطف وروح انسانی اش بشود وتنها دراین صورت است که تولید افزایش پیدا می کند
مکتب مدیریت سیستمی
(مجموعه نگر وکل گرا)
سیستم شامل:درون داد،فرآیند،برون داد
(بیماران مراقبتها بهبودی)
نظریه های مدیریت برای مدیریت و اداره سازمانها نظریه های متعددی تدوین شده است
1- نظریه فردریک تیلور(F.Tylor)
(1915-1865) معروف به پدرمدیریت علمی
(تئوری کلاسیک)
وی معتقد بود که بایستی تحقیقات در مورد انجام کارها تا زمانی ادامه یابد تا به روشی که بیشترین بهره را با صرف کمترین انرژی بتوان کسب کرد،دست یافت
تیلور گامهای زیر را برای بهبود سیستم ها یا نظام کار پیشنهاد نمود:
1- کنترل ومشاهده عملکرد کارگر(حرکت سنجی و زمان سنجی)
2- گزینش(بهترین و مناسب ترین فرد)
3- دادن آموزش
4- پرداخت(مبنی بر نرخ قطعه)
5- انتصاب چندکارگرماهر به سمت های سرپرستی
6- انتصاب یک سرکارگر برای هرجنبه کار
(کار بیشتر پول بیشتر)
2-هنری فایول(H.Fayol) (1925-1841)پدر مدیریت نوین
طرح اصل تفکیک وظایف،مبتکر نمودار سازمانی
او فعالیتهای یک سازمان را درشش گروه تقسیم کرد:
امور فنی،تجاری،مالی،ایمنی،حسابداری،اداری
وی اصول زیررا دررابطه با مدیریت پیشنهادکرد:
1-اصل تقسیم کار
2-اختیار ومسئولیت
3- انضباط(تبعیت ازفرمانها)
4- وحدت فرماندهی
5- وحدت رهبری(یگانگی درکادررهبری)
6-برتری سودهمگانی بر سودانفرادی
7- حقوق ومزایا(ضوابط پرداخت)
8- تمرکز ویا عدم تمرکز(بسته به ماهیت عملیات)
9- سلسله مراتب(برای ابلاغ فرامین)
10- ترتیب(منظم نمودن اشیاء وانسان)
11- تساوی وانصاف
12- ثبات وپایداری شغلی
13- ابتکار
14- روحیه همکاری
3-لوترگیولیک(L.Gulick)
وظایف مدیررا دراصطلاح لاتین خلاصه می کند
POSDCORB
1-برنامه ریزی(Planning)
2-سازماندهی(Organizing)
3-کارگزینی(Staffing)
4-فرماندهی(Directing)
5-هماهنگی(Coordinating)
6-گزارش دهی(Reporting)
7-بودجه بندی(Budgeting)
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 390 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 89 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1- توصیف و ماهیت اختلال بدشکلی بدن 19
2-1-1- تاریخچه 19
2-1-2- تعریف و ملاکهای تشخیصی اختلال بدشکلی بدن 21
2-1-3- شیوع اختلال بدشکلی بدن 25
2-1-4- اختلالات همایند با اختلال بدشکلی بدن 27
2-1-5- رابطه اختلال اضطراب اجتماعی، افسردگی اساسی، وسواس فکری- عملی 31
و اختلالات خوردن با اختلال بدشکلی بدن
2-1-6- تشخیص افتراقی اختلال بدشکلی بدن 39
2-1-7- اشکال بالینی اختلال بدشکلی بدن 43
2-1-8- تظاهرات بالینی اختلال بدشکلی بدن 46
2-1-9- دامنهای از پیامدهای اختلال بدشکلی بدن 53
2-1-10- جنسیت و اختلال بدشکلی بدن 57
2-1-11- اختلال بدشکلی بدن در سنین مختلف 59
2-1-12- رابطه تصویر بدنی با اختلال بدشکلی بدن 65
2-1-13- ارتباط جراحی ترمیمی با اختلال بدشکلی بدن 68
2-2- سبب شناسی 72
2-2-1- راه اندازها 72
2-2-2- عوامل خطرزای زیستی- ژنتیکی 73
2-2-3- عوامل خطرزای روانشناختی 79
2-2-4- عوامل خطرزای فرهنگی- اجتماعی 96
2-3- پیشینه پژوهش 98
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 156 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 12 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 12 صفحه
پیشگیری از اعتیاد در خانواده پیشگیری از اعتیاد در خانواده چرا خانواده درپیشگیری از اعتیاد اهمیت دارد ؟ پیشگیری از اعتیاد در خانواده فرزندشما هم درخطر است .
چقدر فرزندتان را می شناسید ؟ آزمون شناخت فرزندان 1 – رنگ مورد علاقه اش کدام است ؟
2 – برنامه تلویزیونی مورد علاقه اش کدام است ؟
3 – هنرپیشه مورد علاقه اش کیست ؟
4 – اسم نزدیک ترین دوست او چیست ؟
5 - رفتارهای چه کسی یا کسانی راتقلید می کند ؟
6 – غذای مورد علاقه اش چیست ؟
7 – اگریک آرزو داشته باشد چه آرزویی است ؟
8 – اسم معلم مورد علاقه اش چیست ؟
9 – اگربا سه کلمه یا ویژگی خودرا توصیف کند آنها چه هستند ؟
10 – اگر با سه کلمه یا ویژگی شمارا توصیف کند آنها چه هستند؟ ارتباط خوبی با فرزندانتان برقرار کنید آنرا حفظ نمائید. 1 – بافرزندانتان صحبت کنید .
2 – درروز دست کم چنددقیقه اختصاص دهید.
3 – احساسهای فرزندانتان رادرک کنید وبه آنها احترام بگذارید.
4 – گوش کردن فعال را تمرین کنید.
5 – سوال کردن را فراموش نکنید.
6 – بیشتر تشویق کنید تا انتقاد.
7 – حواستان به کنجکاوی کودکان باشد. درزندگی و فعالیتهای فرزندانتان شرکت داشته باشید . 1 – روزانه دست کم 15 دقیقه به کاری که فرزندتان خواسته بپردازید.
2 – هفته ای یک بار فعالیتی را بافرزندتان ترتیب دهید.
3 – از فعالیتهای فرزندتان حمایت کنید.
4 – همواره رفتارخوب را با واکنش فوری پاسخ دهید.
5 – زمان غذاخوردن رابرای در میان گذاشتن کارهای روزانه استفاده کنید.
7 – مراقب زمانهای پراسترس درزندگی فرزندتان باشید . قانون های روشن وصریح بگذارید وعواقب عدم رعایت قانون را تعیین کنید. 1 – قوانین و انتظارات خودراپیشاپیش بافرزندانتان در میان بگذارید.
2 – عواقب قانون شکنی رادقیق رعایت کنید.
3 – رعایت قانون راتشویق کنید.
4 – درمورد اینکه چرا مصرف سیگار و الکل و مواد قابل قبول نیست صحبت کنید.
5 – مراقب باشید نوجوانان برای شورش وخطر کردن ممکن است موادمصرف کنند. الگوی مناسبی برای فرزندانتان باشید 1ـ بچه ها مقلدان خوبی هستند.
2ـ کوچکترها رفتارهای بزرگترها را دوست دارند.
3ـ سیگار، الکل و مواد مصرف نکنید.
4ـ بچه را درگیر نکنید.
5ـ برای بچه ها مثال های مناسب پیدا کنید. الگوی مناسبی برای فرزندانتان باشید 6ـ راههای دیگری برای تفریح یا خوش گذراندن در مهمانی پیدا کنید.
7ـ اگر نمی توانید سیگار را ترک کنید راجع به سختی اعتیاد به سیگار با فرزندانتان صحبت کنید.
8ـ برای الکل یا تریاک فواید نبافید.
9ـ از مثالهای سوءمصرف مواد یا اعتیاد در فامیل و آشنایان استفاده کنید.
10ـ به یاد داشته باشید هیچگاه برای ترک دیر نیست.
به بچه هایتان بیاموزید دوستان خود را با فکر انتخاب کنند. 1ـ فشار دوستان ـ مهارت نه گفتن
3ـ قصه ی دوست ناباب
4ـ همه سیگار می کشند ـ همه مصرف می کنند.
5ـ به بچه هایتان بگوئید مصرف مواد برای شما ابداً قابل قبول نیست.
6ـ مقاومت در برابر فشار جمع را به بچه ها بیاموزید.
7ـ اضطراب اجتماعی را در بچه ها رفع کنید.
بچه ها را زیر نظر داشته باشید. 1ـ وظیفه موثر شما زیر نظر داشتن کارهای فرزندانتان است.
2ـ با دوستان فرزندانتان رابطه داشته باشید.
3ـ با والدین دوستان فرزندانتان آشنا شوید.
4- ساعت برگشت به خانه و راه تماس با او را مشخص کیند.
5ـ به داشتن تفریح
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 210 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 32 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 32 صفحه
پیاده سازی مهندسی مجدد و دلایل موفقیت و شکست پروژه ها مقدمه زمان مورد نیاز برای مهندسی مجدد حداکثر یک سال توصیه می شود.
در این ایام، مهندسی مجدد تقریبا در همه موارد با مشکلات و آثار جانبی همراه است.
بنابر این به همان اندازه که درک روشهای مهندسی مجدد مهم است، اجتناب از تلههای پیادهسازی آن نیز حائز اهمیت است.
مهمترین اصل در این زمینه پیاده سازی قدم به قدم مهندسی مجدد میباشد.
در این زمینه BPR باید فقط یکبار و آن بار هم به نحو درست انجام شود. مقدمه ... بر اساس اطلاعات 75 درصد شرکتهای آمریکایی تا سال 2000 به نوعی درگیر مهندسی مجدد بودهاند.
شرکتهای موفق در این زمینه به منافعی نظیر بهبود کیفیت و بهرهوری، کاهش زمان ایده تا تولید، سود بیشتر، زمان پاسخگویی سریعتر و بهبود در ارائه خدمات دست یافتهاند.
مثالهایی نظیر کاهش 50 درصدی هزینههای یک شرکت مخابراتی، کاهش زمان پاسخگویی یک شرکت بیمه، و کاهش 20 میلیون دلاری هزینههای یک کارخانه شیمیایی نمونههایی از اجرای موفق روشهای مهندسی مجدد میباشد. مقدمه... اما مطالعات نشان میدهد که بیش از نیمی از پروژههای مهندسی مجدد کمتر از 5 درصد بهبود درعملکرد را موجب شدهاند(Hall, 1993).
همر تخمین زده است که بین 50 تا 70 درصد از پروژههای مهندسی مجدد شکست خواهند خورد(Hammer and Champy, 1993).
BPR برای سالهای متوالی در لیست موضوعات مورد توجه مدیران سازمانهی برتر دنیا قرار گرفته است (Alfred, 1994)
ترکیب احتمال شکست بالا و موفقیت چشمگیر BPR را بعنوان یک موضوع مهم برای مدیران تبدیل نموده است.
موفقیت یا شکست این پروژهها به اندازه شرکت، منابع در دسترس بستگی ندارد بلکه به برنامهریزی صحیح و اجتناب از دامهای این زمینه وابسته است. ترکیب تیم مهندسی مجدد مدیران ارشد بعنوان سفارش دهنده و حمایت کننده
مدیران میانی بعنوان تیم اجرایی
مدیران یا کارکنان کارکشته بعنوان تیم فرآیند
یک فرد باتجربه بعنوان هماهنگ کننده
ابعاد پیادهسازی BPR سیستم و فرهنگ مدیریت تغییر
صلاحیت مدیریت و میزان حمایت وی
ساختار سازمانی
برنامهریزی و مدیریت پروژه
زیر ساخت IT عوامل مربوط به سیستم و فرهنگ مدیریت تغییر تجدید نظر در سیستم پاداش
بدلیل بوجود آمدن شغلهای جدید با وظایف جدید بایستی یک سیستم جدید انگیزشی ایجاد گردد به نحوی که منصفانه بوده و همآهنگی میان کارکنان را باعث شود
ارتباطات
ارتباط با افراد ذیعلاقه داخلی و خارجی در کلیه سطوح و برای کلیه مستمعین درک و پذیرش تغییرات ساختاری و فرهنگی را بدنبال دارد.
بایستی به صورت مستمر و دوجانبه باشد.
بایستی روشن، صادقانه و باز باشد. عوامل مربوط به سیستم و فرهنگ مدیریت تغییر... درگیر نمودن افراد
در کل دوره BPR کلیه افراد شامل مدیران عملیاتی، صاحبان فرآیندها، افراد IS، و منابع انسانی باید مشارکت نمایند.
فرهنگ آزمایش و خطا بایستی اشاعه گردد.
توانمندسازی پرسنل
BPRباعث دادن مسولیت بیشتر به افراد شده، خود مدیریتی را افزایش داده، و کار گروهی را افزایش میدهد که این موارد به توانمندسازی افراد نیاز دارد.
در اینصورت کارکنان قادر به وضع اهدافشان بوده و میتوانند آن را مانیتور کنند.
بعلاوه قادر به شناسایی موانع فعالیت کارای خود و حل آن هستند عوامل مربوط به سیستم و فرهنگ مدیریت تغییر... آموزش
در طول BPRبودجه آموزش بایستی 30 تا 50 در صد افزایش یابد.
آموزس مفاهیم و ت
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 91 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 12 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 12 صفحه
پروتکل عملیاتی آموزش سلامت در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی تهران آموزش سلامت به مددجو فرایندی است:
هدفمند، سیستماتیک، منظم و طراحی شده
به موجب آن یادگیری اتفاق می افتد
تغییر در آگاهی، نگرش و مهارت مددجو
افزایش صلاحیت و توانایی مددجو در مراقبت از خود
افزایش سطح سلامت و رفاه وپیشگیری از عوارض بالقوه
در برگیرنده تمام فعالیتهای آموزشی مربوط به بیماری شامل آموزش های درمانی، بهداشتی و ارتقای سلامت بالینی مزایای آموزش سلامت به مددجو
افزایش رضایتمندی بیماران
کاهش اضطراب بیمار
کاهش دوره بستری
افزایش نتایج درمان با پایبندی بیشتر بیماران به اقدامات مراقبتی
کاهش هزینه های درمانی و بهداشتی
بهبود کیفیت زندگی بیمار
کاهش بروز عوارض بیماری
افزایش توانمندی و مشارکت مددجو در برنامه های درمانی و مراقبتی
افزایش استقلال بیمار در فعالیت های روزمره
تکمیل برنامه های درمانی
کاهش پذیرش مجدد بیماران
موانع موجود عدم آگاهی پرستار نسبت به نیاز های آموزشی بیماران
کمبود وقت پرستاران به خاطر تراکم سایر وظایف پرستاری
عدم برنامه ریزی در مورد آموزش به بیمار در کار روزانه پرستاران به عنوان یک وظیفه
عدم وجود محیط و وسایل آموزشی مناسب در بیمارستان
عدم توجه و حمایت مسئولین و مدیران در قبال مساله آموزش بیمار
برای غلبه برموانع آموزش مددجو ایجاد بخش خدمات مدیریتی جهت آموزش به بیمار
افزایش آگاهی های پرستاران
فراهم کردن ابزارهای آموزش جهت کیفیت بالاتر آموزش به بیمار
ایجاد هماهنگی در خدمات آموزشی به بیمار
گنجاندن فرایند آموزش به بیمار در کار روزانه پرستاران به عنوان یک وظیفه
تدوین پروتکل اجرایی تعیین سوپروایزر آموزش سلامت تشکیل کمیته مرکزی تشکیل کمیته های بیمارستانی اجرای پروتکل ارزشیابی فلوچارت استقرار نظام آموزش سلامت به مددجو تدوین پروتکل اجرایی مطالعات کتابخانه ای و جستجوی متون
بررسی موانع و وضعیت موجود بیمارستانها
طراحی ساختار آموزش سلامت به مددجو
نیاز سنجی و تدوین پمفلتهای آموزشی
تشکیل کمیته علمی فنی در اداره پرستاری
تایید مواد آموزشی
سوپروایزرآموزش سلامت داشتن مدرک کارشناسی ارشد (با گرایش پرستاری یا آموزش بهداشت)
داشتن سابقه کار بالینی حداقل 5 سال
آشنایی با مهارتهای هفتگانه کامپیوتر
تسلط نسبی به زبان انگلیسی (جهت بررسی متون و منابع لاتین )
توانایی هدایت اجرایی برنامه های آموزش سلامت
توانایی تهیه جزوات، پوسترها، فیلمها و پمفلت های آموزشی
کمیته مرکزی شامل :
مدیر اداره پرستاری
کارشناس آموزش سلامت اداره پرستاری
سوپروایزرین آموزش سلامت
تشکیل کمیته های بیمارستانی کمیته اصلی شامل :
مدیر پرستاری بیمارستان
سوپروایزر آموزش سلامت
نماینده منتخب سرپرستاران به تناسب بخش های فعال آنها
نماینده سوپروایزرین بالینی
کمیته فرعی شامل :
سرپرستار بخش
رابط آموزشی
اجرای پروتکل آموزش به پرسنل در ارتباط با آموزش سلامت به مددجو.
نیاز سنجی در
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.