دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 307 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 26 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 26 صفحه
1/26 تسعیر ارز و استاندارد حسابداری شماره اهداف آموزشی
مرور عملیات ارزش توسط شرکتها
آشنایی با روشهای حسابداری تسعیر
توصیف حسابداری عملیات خارجی
افشا 2/26 معامله ای است که به ارز انجام می شود یامستلزم تسویه به ارز است. از قبیل:
خرید و فروش کالا و خدماتی که بهای آن به ارز دریافت یا پرداخت می شود.
استقراض یا اعطای تسهیلاتی که قرار است تسویه آنها به ارز صورت گیرد. معاملات ارزی 3/26 معاملات ارزی در زمان شناخت اولیه به نرخ ارز در تاریخ معامله تسعیر می شود.
برای تعیین نوع ارز(صادراتی، شناور، واریزنامه ای)، باید با توجه به مقررات حاکم، نرخی انتخاب شود که قرار است مبنای تسویه معامله قرار گیرد.
شناخت اولیه 4/26 اقلام پولی نرخ تسعیر در تاریخ ترازنامه
اقلام غیر پولی نرخ تسعیر در تاریخ انجام معامله
تسعیر اقلام ارزی در تاریخ ترازنامه 5/26 عبارت است از وجه نقد و داراییها و بدهیهایی که قرار است به صورت مبلغ ثابت یا قابل تعیینی از وجه نقد دریافت یا پرداخت شود.
اقلام پولی 6/26 شناخت تفاوت تسعیر معاملات ارزی
شرکتهای دولتی شرکتهای غیر دولتی
طبق ماده 136 قانون محاسبات عمومی حساب سود وزیان دوره 7/26 متن ماده 136: سود و زیان حاصل از تسعیر داراییها و بدهی های ارزی شرکتهای دولتی، درآمد یا هزینه تلقی نمی گردد. مابه التفاوت حاصل از تسعیر داراییها و بدهیهای مذکور باید در حساب ذخیره تسعیر داراییها و بدهی های ارزی منظور شود. در صورتی که در پایان سال مالی، مانده حساب ذخیره بدهکار باشد، این مبلغ به حساب سود و زیان همان سال منظور خواهد شد. 8/26 ج =
نرخ جاری ارز
ت =
نرخ تاریخی ارز
م =
نرخ میانگین ارز
ب =
مبلغ باقیمانده 9/26 10/26 در مواردی ممکن است تفاوت تسعیر در نتیجه کاهش رسمی شدید یا افت قابل ملاحظه در ارزش ریال باشد به نحوی که عملا در مقابل |آن هیچ گونه حفاظی وجود نداشته باشد و کاهش یا افت مزبور بدهی هایی را تحت تآ ثیر قرار دهد که اخیرا و به طور مستقیم در ارتباط با تحصیل داراییهای ارزی در حسابها ایجاد شده است و واحد تجاری قادر به تسویه آنها نیست. این گونه تفاوتهای تسعیر به مبلغ دفتری دارایی اضافه می شود به شرطی که مبلغ دفتری پس از تعدیل، از اقل بهای جایگزینی و مبلع قابل بازیافت ناشی از فروش یا کاربرد آن دارایی تجاوز نکند. شناخت تفاوت تسعیر (رویه مجاز جایگزین) 11/26 روش مورد استفاده برای تسعیر صورتهای مالی عملیات خارجی، به رابطه عملیاتی و تامین مالی بین واحد تجاری گزارشگر و عملیات خارجی بستگی دارد.
عملیات خارجی
عملیات خارجی لاینفک از عملیات تجاری گزارشگر واحد مستقل خارجی صورتهای مالی عملیات خارجی 12/26 نشانه های تشخیص عملیات خارجی مستقل
استقلال فعالیت
پایین بودن حجم معاملات واحد خارجی با واحد گزارشگر
تامین مالی خارجی
پرداخت هزینه ها با استفاده از ارز
فروش بر اساس ارز
استقلال جریانهای نقدی
با این وجود تشخیص عملیات خارجی مستقل مستلزم قضاوت است. 13/26 صورتهای مالی این دسته از عملیات با استفاده از روشهای مورد استفاده برای معاملات ارزی تسعیر می شود. عملیات تسعیر مبتنی بر این فرض است که معاملات انجام شده توسط عملیات خارجی عملا به وسیله واحد تجاری گزارشگر صورت گرفته است. عملیات خارجی لاینفک
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 99 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 22 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 22 صفحه
تدوین استراتژی های مدیریت منابع انسانی فهرست مطالب 1- چشمانداز منابع انسانی مرکز کارآفرینی
2- ارزشهای بنیادی مرکز
3- هدفهای بلند مدت منابع انسانی مرکز کارآفرینی
4- تحلیل SWOT جهت دسترسی به استراتژی منابع انسانی
1-4: نقاط قوت موجود برای منابع انسانی مرکز
2 -4: نقاط ضعف موجود برای منابع انسانی مرکز
3-4: فرصتهای موجود برای منابع انسانی در مرکز
4-4: تهدیدهای موجود برای منابع انسانی در مرکز
5-4: رسم ماتریس های داخلی و خارجی فهرست مطالب - ادامه
5- تدوین استراتژی منابع انسانی مرکز
6- هدفهای میان مدت برای منابع انسانی مرکز (پنج ساله 1393-1388)
7- برنامههای عملیاتی و اجرایی برای تحقق هدفهای برنامه پنجساله منابع انسانی
8- معیارهای ارزیابی عملکرد منابع انسانی درمرکزکارآفرینی چشمانداز منابع انسانی مرکز کارآفرینی
مرکز کارآفرینی دانشگاه تهران مصمم است با جذب و تربیت منابع انسانی فرهیخته و اثربخش، بهترین مرکز کارآفرینی دانشگاهی کشور و منطقه در زمینة امور پژوهشی، آموزشی، ترویجی و مشاوره ای در زمینه کارآفرینی باشد؛ به گونهای که منابع انسانی این مرکز کارآفرین بوده، پذیرای مسؤلیتهای اخلاقی و اجتماعی در جهت توسعه پایدار ملی و جهانی باشند. (منظور از منابع انسانی در اینجا کادر هیئت علمی و کادر اداری در این مرکز می باشند.) ارزشهای بنیادی مرکز مرکز کارآفرینی همواره ارزشهای بنیادی زیر را سرلوحه کار خود قرار میدهد:
ایدهپردازی عملگرا
ارزشافزایی
خلاقیت
مشارکتگرایی
کار بین رشتهای
یادگیری مستمر
پشتکارکاری
رقابتپذیری هدفهای بلند مدت منابع انسانی مرکز کارآفرینی
توانمندسازی کارکنان دانشگاه از طریق ارتقاء دانش, مهارتها و نگرشهای کارآفرینانه در ده سال آینده
نهادینهسازی روح و تفکر کارآفرینی در ابعاد مختلف پژوهشی, آموزشی, فرهنگی در منابع انسانی مرکز ده سال آینده
ترویج و گسترش فرهنگ، دانش و مهارت کارآفرینی در منابع انسانی مرکز
عرضه خدمات کارآفرینی به اساتید، مدیران، کارکنان و نهادهای مرتبط با مراکز کارآفرینی تحلیل SWOT جهت دسترسی به استراتژی منابع انسانی
در این قسمت منابع انسانی نیز تحت تاثیر عوامل داخلی (نقاط ضعف و قوت) و عوامل خارجی( فرصت ها و تهدیدها) قرار دارند که به این عوامل اشاره شده و سپس طبق ماتریس عوامل داخلی(IFE) و عوامل ماتریس عوامل خارجی (EFE) نمره نهایی بدست آمده و در نهایت نمره نهایی در ماتریس داخلی و خارجی وارد شده تا موقعیت مرکز سنجیده شده و استراتژی های لازم برای آن تدوین گردد.
( تنظیم ماتریس ها و وزن دهی و رتبه بندی عوامل به صورت فرضی می باشد.) نقاط قوت موجود برای منابع انسانی مرکز
توانایی بالا اعضا هیئت علمی درارائه مقالات علمی در سطح بین المللی در زمینه کارآفرینی
ارائه تسهیلات ویژه به کادر علمی ( اعزام به فرصت مطالعاتی)
بهرهمندی از کارکنان خلاق و مستعد و با تجربه
ارائه تسهیلات مناسب برای کارکنان( وام مسکن، بیمه و ...)
آزادی عمل در جذب نیروی انسانی توانمند
وجود نگرش مثبت و استراتژیک مدیریت مرکز نسبت به برنامههای نوآوری و تفویض اختیار برای کارکنان نقاط ضعف موجود برای منابع انسانی مرکز
کمبود اعضای هیات علمی متخصص در زمینه کارآفرینی در مرکز
نبود تجربه کافی و درک مناسب در زمینه کارآفرینی برای کارکنان
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 303 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 50 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 50 صفحه
Resource Allocation(تخصیص منابع) 1 – افزایش تعداد بیماران قابل درمان
2 – تکنولوژی های جدید و گران قیمت
3 – افزایش انتظارات عمومی
4– محدودیت منابع تعریف تخصیص منابع عبارتست از تقسیم و توزیع خدمات و امکانات بین مردم و برنامه های موجود
علل ضروری بودن تصمیم گیری در خصوص تخصیص منابع سطح کلان سطوح مختلف تخصیص منابع در مراقبتهای بهداشتی درمانی سطح میانی سطح خرد یا پایین عبارت است از تقسیم و توزیع منابع بین بخشهای مختلف جامعه مانند آموزش و دفاع و حمل و نقل و بهداشت و درمان و غیره تصمیم گیری در سطح کلان تصمیم گیری در سطح میانی عبارت است از تقسیم و توزیع منابع بین بیمارستانها و واحدهای بهداشتی درمانی تصمیم گیری در سطح خرد یا پایین عبارت است از تقسیم و توزیع منابع بین بیماران 1- تخصیص منابع محدود از دیدگاه اخلاقی
2- تخصیص منابع محدود از دیدگاه اقتصادی دیدگاههای موجود در خصوص تخصیص منابع محدود انواع محدودیت منابع 1- محدودیت طبیعی که عبارتست از کمبود یا نبود یک کالا یا یا جنس خاص بطور طبیعی مانند کمبود بافت اهدایی در پیوند اعضا
2- محدودیت و مشکلات مادی مانند کمبود تخت ICU تخصیص منابع محدود در سطح خرد یا پایین از دیدگاه اخلاقی تخصیص منابع پزشکی در این سطح از 2 موضوع تبعیت می کند : 1- توجه به خواسته ها و نیازها و حقوق افراد
2- عدالت تبدیل ارتباط پزشک و بیمار از حالت پدرسالاری به ارباب رجوع بودن بیمار
ذی حق بودن بیمار در خصوص طرح خواسته های خود و انتخاب ارجع ترین راه درمانی و یا رد هرنوع درمان
تمایز نیازها و خواسته های بیمار از یکدیگر توسط پزشک
موضوعات مهم در توجه به خواسته ها و نیازها و حقوق افراد
بیمار حق ندارد یک نوع درمان خاص را از پزشک بخواهد یا به عبارتی الزاماً تمام خواسته های بیماران نباید تحقق یابد.
استفاده بهینه از منابع زمانی صورت می پذیرد که ارائه خدمات براساس نیازهای واقعی (needs) بیماران صورت پذیرد نه براساس خواسته های بیماران (desires)
استفاده از روشهای درمانی که بیشترین سود و شانس موفقیت و کمترین ضرر را برای بیمار دارد.
مفاهیم مختلف عدالت Fairness
Equality
Equity- دیدگاههای مختلف موجود در خصوص Fairness 1- Fairness یعنی اینکه ارائه خـدمات به افراد باید براساس میزان مشارکت آنها در تامین هزینه ها صورت پذیرد.
2- ارائه خدمات درمانی باید برای تمامی افراد جامعه یکسان باشد .
3- اولویت قائل شدن در ارائه خدمات جهت نیازهای درمانی مرتبط با بیماریهایی که افراد در ایجاد آنها نقش ندارند مانند حوادث ، نسبت به نیازهای درمانی مرتبط با بیماریهایی که افراد در ایجاد آنها نقش دارند مانند بیماریهای تنفسی ناشی از سیگار کشیدن Equality تعریف :
باوجود اینکه کلیه بیماران باید از یک حداقل استاندارد خدمات برخوردار باشند. بیماران مشابه باید با استفاده از روشهای یکسان بیماران غیرمشابه از روشهای غیریکسان درمان شوند. In Equality استفاده از روشهای درمانی غیرمشابه برای درمان بیماران مشابه و توجه به جنس و سن و مذهب و غیره در درمان بیماران Equity تعریف :
هر فرد بیمار باید درمان متناسب با بیماری خود را د
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 307 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 31 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 31 صفحه
تجزیه و تحلیل سیستمها 2 فهرست مطالب مبانی و مفاهیم سیستمها
قوانین تفکر سیستمی و حلقه های علی و معلولی
حالات و ویژگی های سیستم
نحوه ترسیم روابط علی و معلولی و آموزش Vensim
مثالهایی از مدل سازی
مبانی تجزیه و تحلیل سیستمها
مهارتهای تجزیه و تحلیلگران سیستمها
فنون کشف حقایق
ابزارهای تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها
ارائه گزارشهای مرتبط با پروژه ها 3 مقدمه معرفی
منابع:
کتاب تجزیه و تحلیل سیستمها و روشها(نظریه ها، روش ها و کاربردها)، احمد علی یزدان پناه
تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها، شمس السادات زاهدی، دانشگاه علامه طباطبایی
تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم، علی رضاییان، علی اصغر پورعزت، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) (07 اسفند، 1385)
مقدمه ای بر تفکر سیستمی، قاسم مختاری
جزوات درس تحلیل سیستمها در دانشگاه صنعتی شریف، شهرام شادرخ
نحوه ارزیابی: میان ترم4 نمره پایان ترم: 8 نمره پروژه :8 نمره مقاله در مجلات و سمینارهای معتبر +2 نمره
نکاتی که دانشجویان باید رعایت نمایند:
حضور کامل و به موقع در کلاس درس
شرکت در مباحث مطرح شده در کلاس
طرح پرسش در زمان اتمام هر قسمت از درس و نه در بین آن
خاموش نگه داشتن تلفن های همراه در کلاس درس 4 جلسه اول تاریخچه نگرش سیستمی
تعریف سیستم
انواع سیستم ها
مدیریت سیستم گرا و روش سیستماتیک
عناصر سیستم
محیط سیستم
مرزهای سیستم
ورودی/خروجی
اجزاء سیستم
بازخور و حلقه های آن
طبقه بندی سیستمها 5 جلسه اول تاریخچه نگرش سیستمی
کل گرایی اولیه
جزء گرایی
نظریه سیستمها
6 جلسه اول تاریخچه نگرش سیستمی
کل گرایی اولیه
تا رنسانس ادامه دارد
دوران فلاسفه و علامه ها
اعتقاد به زنجیره علتهاست ولی بسیار سریع به خدا میرسد: زلزله، ستارگان 7 جلسه اول تاریخچه نگرش سیستمی
جزء گرایی
از زمان تمدن باستان وجود داشته و آن را به فلاسفه یونان نسبت می دهند
رنه دکارت معتقد به آن است و می گوید اصول زیر در برخورد با پدیده ها برقرار است:
تنها چیزی را بپذیرد که برایش حقیقتی روشن باشد
هر مسئله ای را حتی الامکان به اجزاء و عناصر کوچکتر تجزیه کند
کار خود را با بررسی ساده ترین عنصر آغاز نماید سپس بتدریج و با شیوه ای منظم ، به مطالعه عناصر پیچیده تر پردازد تا سرانجام به ویژگی های پدیده اصلی پی ببرد یا دلایل رفتار خاص آن پدیده را دریابد .
به آن تحلیل گویند و چنان فراگیر است که ما در مواجهه با مسائل کمتر راه دیگری را بر می گزینیم(نمودار استخوان ماهی)
تجزیه تا زمانی ادامه می یابد که به Element برسیم اتم، سلول
در فاز سوم جهت درک کل از اجزا اعتقاد به رابطه علی و معلولی بدون توجه به محیط و لازم و کافی بودن علت برای معلول دارد
اشکال در عدم ارتباط رشته ها و دانشمندان آنها با یکدیگر(بدن انسان)
به این نوع تفکر نفکر مکانیستی گویند
سوال در خصوص علوم انسانی مانند روانشناسی Element چه می تواند باشد؟
8 جلسه اول تاریخچه نگرش سیستمی
نظریه سیستمها
راس آشبی: هر مجموعه ای که به سبب پیوند اجزا و عوامل تشکیل دهنده اش به وجود آید از نظر حالت و رفتار از مجموعه ای که اجزاء آن با هم پیوند نداشته باشند بسیار پیچیده تر است. متل مولکول آب
درک هیچنیز: اگر بخواهیم سیستم را تشریح کنیم باید از عبارت فرا رشته استفاده کنیم
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 239 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 26 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 26 صفحه
تبلیغات اینترنتی و تاثیرات آن در کتب و متون مختلف تعاریف متعددی از تبلیغات آمده است بطور مثال می توان به تعاریف ذیل اشاره کرد. تبلیغات فرآیند روشمند ارایه اطلاعات مناسب در مورد کالاها و خدمات به مشتریان و ترغیب و متقاعد کردن مؤثر مصرف کنندگان به خرید کالاها و خدمات می باشد (متولی ۱۳۷۲) و یا در تعریفی دیگر تبلیغات را، ارائه غیر شخصی اطلاعات که معمولاً برای آن پول پرداخت می شود و اغلب با هدف ترغیب برای خرید کالاها، خدمات و یا ایده از سوی افرادی مشخص و توسط رسانه های مختلف انجام می پذیرد، تعریف نموده اند (تافلینگر ۱۹۹۶)
همان طور که در تعریف بالا اشاره شد، تبلیغات از طریق رسانه های مختلفی انجام می پذیرد که از آن جمله می توان به روزنامه ها، مجلات، رادیو، تلویزیون و ... اشاره نمود. چندی است که رسانه ای جدید، یعنی اینترنت، به جمع رسانه های مورد استفاده تبلیغات اضافه شده است. رشد تبلیغ در اینترنت نسبت به تبلیغ در رسانه های سنتی، از سرعت بسیار بیشتری برخوردار بوده است. چرا که پس از گذشت ۳۸ سال از پیدایش رادیو، تعداد استفاده کنندگان آن به ۵۰ میلیون نفر رسید، تلویزیون ۱۳ سال پس از پیدایش این حد نصاب را کسب کرد و اما اینترنت تنها با گذشت ۴ سال توانسته به این حد نصاب دست پیدا کند (فاکس ۱۹۹۹). این مقاله به معرفی این نوع از تبلیغات و ویژگی های آن می پردازد. تعریف تبلیغات اینترنتی تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد (گائو و دیگران ۲۰۰۲). در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف نموده اند: نمایش دادن نامها وعلائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای (پایگاههای) پربیننده اینترنت، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید (سایت صدا و سیما ۲۰۰۲). در فرایند تهیه و اجرای تبلیغات اینترنتی، شرکتهای تبلیغاتی، ناشران اینترنتی۱ ، تبلیغ دهندگان۲ (سازمانها و شرکتهای تولیدی و خدماتی) درگیرند. تاریخچه تبلیغات اینترنتی تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و بصورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات وایر۳ نمایش داده شد. زمانی که هات وایر متوجه شد که برای تبلیغات می بایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی بوجود آمدند.
در آن زمان ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی معادل ۳۰،۰۰۰ دلار برای نمایش ۱۲ هفته ای تبلیغات خود پرداختند (کای و مداف ۱۹۹۹). در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانه ای عمومی پذیرفته شد. شرکت سان میکروسیستم۴ در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه کرد. در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل۵ اولین اتاق گفتگوی تجاری را راه اندازی نمود. در جدول ۱ به برخی از اتفاقات مهم صنعت تبلیغات اینترنتی اشاره شده است. روند تبلیغات اینترنتی در دنیا تبلیغات اینترنتی از زمان پیدایش (سال ۱۹۹۴) تا سال ۲۰۰۷ شاهد رشد بسیار زیادی بوده است. بطوریکه حجم درآمد تبلیغات اینترنتی از رقم ۲۶۷ میلیون دلار در سال ۱۹۹۶ به رقم ۱۳۰۸۷ میلیون دلار در سال ۲۰۰۷ رسیده است. ولی در بین سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ این صنعت شاهد رشد منفی بوده است. روند رشد در سال ۲۰۰۳ تغییر جهت داده و دوباره شاهد رشد مثبتی در این صنعت می باشیم. ابعاد تبلیغات اینترنتی تبلیغات اینترنتی ابعاد مختلفی را شامل می شود که در زیر بطور اجمالی به آنها اشاره می شود (گائو و دیگران ۲۰۰۲) مدلهای کسب وکار مدل کسب و کار به یک ایده تجاری و برنامه استراتژیک در مورد نحوه به دست آوردن پول برای یک کسب و کار اشاره دارد. تبلیغ اینترنتی موثر می بایست دارای مدل کسب و کار مناسبی باشد که
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.