تحقیق جامع با عنوان شیشه در 86 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 86 |
حجم | 1270 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مهندسی شیمی |
تحقیق جامع با عنوان شیشه در 86 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
فهرست مطالب
فصل اول : پیشینه تحقیق
چکیده
تاریخچه شیشه
مصارف و جنبههای اقتصادی
فصل دوم : تئوری های شیشه سازی
تئوری گلداسمیت
تئوری زاکاریاسن
تئوری سان
تئوری راوسون
فصل سوم : خواص فیزیکی شیشه ها
ویسکوزیته
دما
آنیل یا بازپخت
تفاوت ها و شباهت های آنیل و تمپر
تمپر کردن
انبساط حرارتی در شیشه ها
فصل چهارم : ترکیبات سازنده شیشه
مواد اولیه شیشه
ترکیبات شیشه
گداز آورها
تثبیت کننده ها
تصفیه کننده ها
افزودنی های دیگر شیشه
دو نمونه از ترکیبات منجر به تولید شیشه
فصل پنجم : تولید شیشه
تولید شیشه
ترکیب شیشه
درجه حرارت
همگنی و یکنواختی مواد
انواع کوره های ذوب
کوره های مداوم
کوره های الکتریکی
شکل دادن شیشه
روش شکل دادن شیشه های تخت
روش فورکالت
روش کولبرن
روش شناوری
روش های شکل دادن شیشه های مظروف
روش دمش – دمشی
روش پرش – دمشی
روش vello
روش های شکل دهی الیاف
تابکاری
فصل ششم : انواع شیشه
انواع شیشه
شیشه جام
انواع بطری
الیاف شیشهای
شیشههای بلور
شیشههای سربدار
کریستال
اشتراس
فلینت
شیشه ضد پرتوها
شیشه جاذب نوترون
شیشه شفاف در مقابل IR
شیشه ضد اسید فلوئوریدریک
شیشه های ایمنی
شیشه های چند لایه
شیشه های چاپدار و رفلکتیو
شیشه های ضد ضربه . ضد عبور . ضد اغتشاش . ضد انفجار
شیشه – اسپایدر
شیشه های خودرویی
شیشه های خم
شیشه ضد آتش (پیرکس)
شیشه مسطح
شیشه دوجداره (مضاعف)
شیشه نشکن
شیشه ضد گلوله
شیشه انعکاسی (بازتابنده)
شیشه سکوریت
چه شیشه هائی باید سکوریت شوند؟
مراحل ساخت شیشه های سکوریت
مزایای استفاده از شیشه سکوریت
موارد استفاده از شیشه سکوریت
سایر محصولات
فصل هفتم :شیشه های تجاری
شیشه قلیایی
شیشه سیلیکا
روش های تولید شیشه های شفاف سیلیکا
شیشه های دوتایی SiO2-R2O
شیشه های دو تایی SiO2- RO
شیشه های سه تایی SiO2-R2O-RO .
شیشه های بوراتی یا بروسیلیکاتی
شیشه آهک سوددار
شیشههای ویژه
شیشه های فسفاتی
شیشه های ژرمانیتی
شیشه های سربی
منابع تامین سرب
تولید شیشه های رنگی
رنگ های شناخته شده شیشه ها
مواد معدنی، کلید رنگ کردن شیشه ها
شیشه سرامیک ها
شیشه دست ساز یا شیشه فوتی
منابع
قسمتی از متن
شیشه جسمی است شـفـاف که نور به خوبی از آن عبور می کند و پشت آن به طور وضوح قابل رویت است.شیشه به دلیل آرایش اتمی ملکولی خاص خود حالت جامد دارد ولی بر خلاف دیگر جامدها بلوری است. این حالت هنگامی رخ میدهد که ماده مذاب تشکیل دهنده شیشه قبل از رسیدن به دمای خاصی به سرعت سرد میشود .با وجود هزاران فرمول جدید شیشه که طی 30 سال گذشته بوجود آمده ، درخور توجه است که هنوز مانند 2000 سال پیش ، 90 درصد تمام شیشههای جهان از آهک ، سیلیس و کربنات سدیم تشکیل یافتهاند .کمتر عنصری را در جدول عناصر می توان یافت که از آن شیشه به دست نیاید ولی سه ماده کربنات دو سود ، سنگ آهک و سیلیس مواد اصلی تشکیل دهنده شیشه می باشند .در طی سالیان دراز در ترکیبات اصلی شیشه تغییرات کمی بوجود آمده است و تغییرات مهم در ترکیبات فرعی ، پدید آمده است .ترکیبات اصلی عبارتند از: ماسه ، آهک و کربنات سدیم .
هر ماده خام دیگر ، جزء ترکیبات فرعی تلقی میشود، هرچند که بر اثر استفاده از آن ، نتایج مهمی بدست آید. مواد شیشه ساز مورد تایید موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران عبارتند از سیلیس ، دی اکسید بور ، پنتا اکسید فسفر که از هـر یک به تنهایی می توان شیشه تهیه کرد . شیشههای معمولی که در زندگی روزمره بکار میروند، عمدتا شامل سیـلیس ، کربنات کلسیم ( یا آهک ) و کربنات سدیم و زغال کک است ( گاهی از فلدسپار و دولومیت نیز استفاده میشود ). معمولاً این مواد را به صورت پودر یا دانههایی به قطر 0.2 تا 2 سانتیمتر ، مصرف میکنند. البته برای تهیه شیشههای مرغوب و کریستال ، از سیلیس تقریبا خالص (کوارتز) استفاده میشود. در شیشههای معمولی حدود ½ درصد آلومین و 0.08 درصد اکسید آهن نیز وجود دارد. برای ساخت شیشه ، مراحلی وجود دارد که باید طی شود تا مواد اولیه شیشه به محصولی با کیفیت و قابل قبول تبدیل شود. اما در طی ساخت شیشه ، ظرافتهایی وجود دارد که بهتر است آنها را در یک کارخانه تولید شیشه مشاهده کرد . برخی از ترکیبات فرعی شیشه باعث ایجاد کیفیت در شیشه شده و عدم وجودشان در مواد اولیه باعـث از بین رفتن مرغـوبیت کالای تولیدی می شوند.
بررسی تأثیر ویژگی های فردی و سطح آگاهی سهامداران برای انتخاب نوع سهام در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 30 |
حجم | 51 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
بررسی تأثیر ویژگی های فردی و سطح آگاهی سهامداران برای انتخاب نوع سهام در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
فهرست مطالب
بیان مسأله
سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته
اهداف اساسی تحقیق
اهداف اصلی
اهداف جزیی
فرضیه های تحقیق یا سوالات تحقیق
نتایج مورد انتظار پس از انجام این تحقیق
در صورت کاربردی بودن طرح تحقیق،چه سازمانهایی می توانند از نتایج آن استفاده کنند
روش تحقیق
روشها و ابزار گردآوری داده ها
قلمرو تحقیق
قلمرو موضوعی
قلمرو مکانی
قلمرو زمانی
جامعه و نمونه آماری
شیوه های نمونه گیری
روشهای مورد نظر برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها (سوالات تحقیق )
مدل تحقیق
متغیرهای تحقیق
متغیرهای مستقل
متغیرهای وابسته
مراحل تحقیق و جدول زمانبندی ( نمودار گانت )
فهرست منابع و مآخذ تحقیق
قسمتی از متن
انسان طبیعتاً موجودی اجتماعی و ارزیاب است و پیوسته در مورد پدیده های پیرامون خود به ارزشیابی می پردازد . از این رو به جرأت می توان گفت تمامی فعالیت های یک شرکت یا سازمان نیز در معرض ارزشیابی مداوم سهامداران می باشد .
اصلیترین راهکار در این رابطه تحلیل بنیادی سهام است که از طریق سطح آگاهی سهامداران ممکن خواهد بود . تحلیل بنیادی فرآیندی است که ارزش ذاتی یک سهم با توجه شرایط کنونی و آتی، وضعیت اقتصاد کلان، جایگاه صنایع در اقتصاد آن کشور و روند اطلاعات مالی شرکت برآورد میشود. پس از بررسی و پیشبینی سودآوری شرکت، با تنزیل جریانات نقدی آتی با نرخ بازده مورد انتظار بر اساس ریسک سهم، ارزش ذاتی آن کشف میشود. سرمایهگذاری با مقایسه ارزش ذاتی پیشبینی شده و ارزش بازار سهم و ریسک پذیری که یکی از ویژگی های فردی می باشد تصمیم به انتخاب نوع سهام می کند .
باید توجه داشته باشید که افراد دارای سوگیری های رفتاری هستند که منشا بسیاری از آنها استدلال های نادرست و برخی بر مبنای احساسات فردی می باشد. اگر شما رفتارهایی همچون «نگهداری سهام زیان ده با وجود عدم انتظار از رشد آتی، کم اهمیت پنداشتن اطلاعات منفی و... را در خود می بینید به سوگیری های رفتاری دچار هستید.
آدام اسمیت معتقد بود که «سرمایه گذاران اگر در مورد خود شناخت کافی ندارند، بازار سهام جای گرانی برای کسب این شناخت است!» برای تست کردن اینکه آیا در دام این سوگیری های شناختی و یا احساسی هستید، ساده ترین راه آن است که از خود بپرسید اگر به جای این سهم، پول نقد در اختیار داشتم، باز هم این سهم را خریداری می کردم یا در فرصت های جایگزین سود آوری سرمایه گذاری می کردم؟ پاسخ به این سوال می تواند راه درست را درخصوص انتخاب سهام را نشان دهد. (روزنامه اقتصاد 1390)
در این پژوهش ، محقق به دنبال بررسی تأثیر ویژگی های فردی و سطح آگاهی سهامداران برای انتخاب نوع سهام است .
پروپوزال شناسایی سریع PCR لاکتوباسیلوس روتری در محصولات پروبیوتیک و لبنی در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 20 |
حجم | 27 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | علوم آزمایشگاهی |
پروپوزال شناسایی سریع PCR لاکتوباسیلوس روتری در محصولات پروبیوتیک و لبنی در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
فهرست مطالب
تعریف مسئله
بیان سوالهای اصلی تحقیق
سابقه و ضرورت انجام تحقیق
فرضیهها
هدفها
کاربردهای متصور از تحقیق
روش انجام تحقیق
روش و ابزار گرد آوری اطلاعات
روش تجزیه و تحلیل دادهها
قلمرو تحقیق ( زمانی ، مکانی ، موضوعی )
جامعه آماری و روش نمونهگیری
فهرست منابع و مآخذ
قسمتی از متن
لاکتوباسیل ها از جمله لاکتوباسیلوس روتری به عنوان فلور طبیعی در دهان، روده و واژن یافت می شوند.از گونه ها ی مذکور،در فرآورده های پروبیوتیک استفاده میشودکه در این راستا به ارتقاء سطح سلامت انسان ها کمک شایانی می نمایند زیرا پروبیوتیک ها مکمل های غذایی حاوی میکروارگانیسم های زنده ای هستند که برای سلامتی میزبان مفید می باشند. بر اساس تعریف جدید ارائه شده توسط FAO/WHO پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های زنده ای هستند که اگر در مقادیر کافی تجویز گردند اثرات مفید سلامتی بر روی میزبان خواهند داشت.در کل فواید پروبیوتیک ها عبا رتند از :
- کمک به حفظ تعادل مابین باکتریهای مضر و مفید روده و حفظ سلامتی دستگاه گوارش
- داشتن اثرات مفید در افرادی که مدت زمان طولانی آنتی بیوتیک دریافت کرده اند
- تحریک سیستم ایمنی و کاهش عفونت ها
- مفید برای درمان انواع اسهال ها و سایر عفونت های گوارشی
- بهبود هضم لیپیدها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها و همچنین بهبود هضم لاکتوز در عارضه عدم تحمل به لاکتوز
- کمک به پیشگیری از سرطان کولون و جلوگیری از تولید موادی که باعث ایجاد سرطان می گردند.
- کمک به پایین آوردن کلسترول و کاهش فشار خون در انسان
- کمک به بهبود جذب مواد معدنی و مغذی و کاهش التهاب
- کنترل رشد باکتریهای مضر در شرایط استرس
- کمک به تعادل هورمون های جنسی در شرایط استرس
- مقابله با عفونت هایی مانند کاندیدیازیس پای ورزشکاران
- کنترل رشد ویروس ها و باکتریهای بیماریزا
- شکستن توکسین ها
- تولید آنتی بادی ها و مواد ضد سرطان
پروپوزال تحلیل الکترونیکی شدن دولت و تاثیر آن در تقلیل فضاهای فیزیکی (Analysis of e-government and its impact on the reduction of physical spaces) در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 21 |
حجم | 25 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
پروپوزال تحلیل الکترونیکی شدن دولت و تاثیر آن در تقلیل فضاهای فیزیکی (Analysis of e-government and its impact on the reduction of physical spaces) در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
فهرست مطالب
بیان مسئله
پیشینه تحقیق
فرضیه ها
اهداف تحقیق
اهداف فرعی :هدف اصلی
ضرورت انجام تحقیق
هدف کاربردی
روش کار
نوع روش تحقیق
متغیرهای تحقیق
دولت الکترونیک
فضاهای فیزیکی
روش گرد آوری اطلاعات
ابزار گرد آوری اطلاعات
جامعه آماری، روش نمونهگیری و حجم نمونه
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
منابع
قسمتی از متن
دولت الکترونیک امکانات فراوانى را براى تحقق حکومت مدارى خوب فراهم مى کند و با به کارگیرى فناورى هاى جدید به بهبود فرایندهاى ارائه خدمات عمومى، تسریع ارائه خدمات، پاسخگوتر شدن دولت، شفافیت اطلاعات، کاهش فاصله میان مردم و دولت، مشارکت شهروندان در تصمیم گیرى هاى عمومى، گسترش عدالت اجتماعى از طریق فرصت هاى برابر براى افراد، ارتباط مستقیم با مقام هاى دولتى, کاهش فضاهای فیزیکی، صرفه جویى در زمان، حمل و نقل، ساعات کار، هزینه هاى خدمات و منابع انرژى، امکان ارائه خدمات در هر مکان و هر زمان، افزایش کارآیى، کوچک سازى دولت، تسهیل اخذ اطلاعات و خدمات از سوى شهروندان و نیز به وسیله دولت، تسهیل فرایندهاى کارى سازمان ها کمک مى کند(محسن فرهادی نژاد ,1385)
افزایش رضایت مندی، بالا رفتن سرعت انجام کارها، افزایش کارایی بخش های مختلف، جلوگیری از ترددهای غیر ضروری و کاهش آلودگی هوا،کاهش فضاهای فیزیکی از نیازهای جامعه امروز ایران به شمار می روند که هر چه زودتر باید برای هر کدام راه حلی اندیشیده شود. دولت الکترونیک تدبیری است که همزمان می تواند به تمامی این ضرورت ها پاسخ دهد، اما متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت های فنی، مانند شبکه های پهن باند اینترنتی و وی پی ان، نبود شبکه علمی مناسب در سطح کشور، راه اندازی نشدن پورت های پر سرعت اینترنت در ایران، راه نیافتن اینترنت رایگان و پر سرعت به دانشگاه ها، پالایش غیر هوشمند اطلاعات در شبکه، نبود سرویس های مبتنی بر تلفن همراه، گرانی هزینه های ارتباطات الکترونیک، به روز نبودن وب سایت های دولتی و نداشتن محتوای کافی برای استفاده عموم، تعاملی نبودن سرویس های الکترونیک، ضعف فرهنگ سازی و اطلاعات عمومی نسبت به دولت الکترونیک، از مشکلاتی است که جامعه ایران با آن مواجه است. علاوه بر اینها، اجرایی نشدن طرح هایی مانند امضای دیجیتال، نبود قوانین کپی رایت و اختصاص نیافتن بودجه های کافی برای پروژه های فناوری اطلاعات، از مسائلی است که مانع پیاده سازی دولت الکترونیک در ایران شده است. (فریده عباسی , 1388)
ما در این پژوهش سعی داریم الکترونیکی شدن دولت و تاثیر آن بر تقلیل فضاهای فیزیکی را به طور کامل مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم تا در آینده نزدیک شاهد کاهش صرفه جویى در زمان، حمل و نقل،آلودگی, ساعات کار، هزینه هاى خدمات و منابع انرژى و... باشیم .
پروپوزال بررسی تأثیر آموزش پیش دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 20 |
حجم | 23 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | علوم تربیتی |
پروپوزال بررسی تأثیر آموزش پیش دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
فهرست مطالب
بیان مسأله
اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
مرور ادبیات و سوابق مربوطه
اهداف مشخص تحقیق (شامل اهداف آرمانی، کلی، اهداف ویژه و کاربردی)
سؤالات تحقیق
فرضیههای تحقیق
تعریف واژهها و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی)
آموزش پیشدبستانی
مهارتهای روانی ـ حرکتی
سازگاری اجتماعی
روش شناسی تحقیق
متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیر
شرح کامل روش (میدانی، کتابخانهای) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فیشبرداری و غیره) گردآوری دادهها
ابزار گردآوری اطلاعات
جامعه آماری، روش نمونهگیری و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان)
روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها
فهرست منابع
قسمتی از متن
رشد انسان از تولد و حتی پیش از تولد تا 7 سالگی مسئله ایست که کم و بیش درجهان به آن توجه شده است. در کشور ما، هم والدین و هم مربیان و معلمان توجه ویژه ای به بهبود رشد و پرورش کودکان نموده اند و به اهمیت تعلیم و تربیت در دوران کودکی برای سعادت آتی کودک پی برده اند. این توجه و شناخت به صورتی هدفدار بر محتوا و برنامه ها و روش های آموزش و پرورش کودکان تأثیر چشمگیری داشته است و ما بر این باوریم که این جریان هنوز سیر آغازین خود را طی می کند و آینده شاهد تحولات بسیار بزرگتر در این زمینه خواهیم بود. (مزیدی، 1376). برنامه های آموزش و پرورش کودکان پیش دبستانی باید با توجه به نیازها و استعدادهای آنان طراحی شود. رشد ارتباطات اجتماعی و خودیاری و آموزش مقدمات خواندن و نوشتن مفاهیم ریاضی و پرورش ذوق کودکان و تعلیم مهارتهای اولیه در جهت وصول به هدفهای کلی و هدفهای جزئی از وظایف مهم مراکز پیش دبستانی می باشد. تأکید ما بر ضرورت ایجاد گسترش کودکستان ها از این بابت است که ویژگیهای زندگی اجتماعی امروز ما در مقایسه با گذشته های دورتر به شدت تغییریافته است و خلاصه اهمیت و ضرورت آموزش و پرورش رسمی پیش دبستانی بر همگان آشکار شده است. (مزیدی، 1376) از قدیم الایام سن 5 و 6 سالگی در کشور ما سن ورود به مکتب خانه و آموزش نماز و الفبا و قرآن و نظم آموزشی و اجتماعی قلمداد می شده است و در اروپای اواسط قرن هیجدهم به بعد همین دوره را ورود به باغ کودکان می نامیده اند و ما امروز نیازمندیم که بر مبنای اصالتهای فرهنگی خویش دانشهای نوین آموزش و پرورش کودکستانی را به کار گیریم و طرح نوی از تعلیم و تربیت را به عالم فرهنگ و دانش بشری عرضه کنیم برای ما که در یک کشور در حال توسعه به سر می بریم بویژه ضرورت دارد برای کودکانی که در محرومیت فرهنگی و اجتماعی و ... بسر می برند کودکستان های مناسبی ایجاد کنیم که بتواند آمادگی لازم و شکوفایی استعدادهای نهفته کودکان را به همراه داشته باشد.
در پژوهش حاضر، مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی به عنوان متغیرهای اصلی در نظر گرفته شدهاند. یکی از عوامل تعامل انسان با محیط، رفتارهای روانی ـ حرکتی است. این رفتارها دارای تظاهرات متعددی مثلاً در کارهای صنعتی، حرفهای، تکنیکی، مهارتهای شغلی، اعمال تجاری، وظایف روزمره، رانندگی، موسیقی، هنر و همینطور تربیت بدنی و ورزش میباشند، در حالی که به نظر می رسد حیطه روانی اینگونه رفتارها مورد غفلت واقع شده است.
از سوی دیگر مهارتهای اجتماعی نیز با مهارتهای روانی ـ حرکتی ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی دارند و جنبة مهمی از رشد کودک محسوب می شوند. هدف آموزشهای اولیه کودکان، اجتماعی بار آوردن (جامعه پذیری) آنان است (میزل ،1996، وینووسکیز ، 1994). توانایی برای ایجاد و حفظ ارتباطات با دوستان و بزرگسالان (همچون معلمان)، پایه و رکن اجتماعی شدن را در مدرسه شکل میدهد. مهارتهای اجتماعی کودکان ممکن است با پیشرفت تحصیلی بعدی آنها در ارتباط باشد (اسواتز و والکر ، 1984) و تجارب آنها با همسالان خود، احتمالاً روی نگرشهای آنان در ارتباط با مدرسه و یادگیری نیز تاثیر میگذارد (کاگان و همکاران 1995).
بنابر زمینه های مذکور ، پژوهش حاضر به بررسی اثر بخشی آموزش پیش دبستانی دربهبود مهارتهای روانی حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان پرداخته است.