دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 115 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1- مقدمه......................................................................................................12
2-2- عقب ماندگی ذهنی...............................................................................................12
2-2-1- ملاک های تشخیصی DSM-IV-TR برای کم توانی ذهنی............................................12
2-2-3- ویژگی های عقب ماندگی ذهنی..................................................................................12
2-2-4- عقب مانده ذهنی آموزش پذیر....................................................................................13
2-2-5- عقب مانده ذهنی تربیت پذیر....................................................................................14
2-3 نیازهای والدین کودکان عقب مانده ذهنی..........................................................................14
2-4- تاثیر کودک عقب مانده ذهنی بر سلامت والدین..............................................................15
2-5- تاثیر کودک عقب مانده ذهنی بر روابط زناشویی والدین.....................................................18
2-6- تاثیر کودک عقب مانده ذهنی بر روابط اعضای خانواده......................................................19
2-7- نیمرخ روانی و شخصیت................................................................................20
2-7-1- نظریه مک کری و کوستا درباره ابعاد شخصیت بهنجار............................................21
2-8- اختلال شخصیت.....................................................................................22
2-8-1-نظریه اختلال شخصیت میلون.............................................................................23
2-8-2- نظریه میلون درباره اختلالات شخصیت........................................................................23
2-8-3- تقسیم بندی اختلالات شخصیت.................................................................................25
2-8-3-1- خوشه A اختلالات شخصیت.................................................................................26
2-8-3-2- خوشه B اختلالات شخصیت..................................................................................28
2-8-3-3- خوشه C اختلالات شخصیت...................................................................................31
2-9- مروری بر مطالعات پیشین...................................................................................33
2-9-1- تحقیقات داخلی.............................................................................34
2-9-2- تحقیقات خارجی.......................................................................................38
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 229 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 59 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1- بخش اول:مبانی نظری پژوهش.................................................................................................. 12
2-1-1- طرحواره های ناسازگار اولیه................................................................................................. 12
2-1-2- طرحواره :............................................................................................................... 13
2-1-3- ریشه های شکلگیری طرحواره............................................................................................. 15
2-1-4- طرحواره های ناسازگار اولیه............................................................................................... 18
2-1-5- حوزه های طرحواره و طرحواره ناسازگار اولیه:................................................................................... 19
2-1-5-1- حوزه اول؛ بریدگی/طرد............................................................................................ 19
2-1-5-2- حوزه دوم ؛ خودگردانی و عملکرد مختل.......................................................................................... 20
2-1-5-3- حوزه سوم: محدودیت های مختل..................................................................................... 21
2-1-5-4- حوزه چهارم،دیگر جهت مندی.................................................................................... 22
2-1-5-5- حوزه پنجم:گوش به زنگی بیش از حد و بازداری....................................................................... 23
2-1-2- رفتارهای پرخطر................................................................................ 24
2-1-2-1- موادمخدر و روان گردان............................................................................................... 26
2-1-2-1-1- تعریف اعتیاد و ملاکهای تشخیص آن.................................................................................... 26
2-1-2-1-2- عوامل زمینه ساز مستعد کننده اعتیاد.................................................................................. 28
1- عوامل مخاطره آمیز فردی........................................................................................ 28
2- عوامل مخاطره آمیز بین فردی و محیطی........................................................................................ 30
3- عوامل مخاطره آمیز اجتماعی............................................................................................... 31
2-1-2-1-3- عوامل مؤثر در ادامه مصرف :....................................................................................... 31
2-1-2-1-4- عوامل مؤثر در تداوم مصرف:.................................................................................... 31
2-1-2-1-5- دیدگاه های مطرح روانشناختی در زمینه سوءمصرف مواد.................................................. 32
1- دیدگاه روان تحلیلی........................................................................................... 32
2- دیدگاه زیستی................................................................................ 34
3- دیدگاه فرآیند متضاد......................................................................... 34
4- دیدگاه الگوهای تقویت مثبت.................................................................................................. 35
5- نظریه یادگیری اجتماعی بندورا................................................................................................... 35
6- دیدگاه الگوهای شرطی سازی و یادگیری................................................................................ 36
2-1-2-1-6- نقش تکامل شخصیت در اعتیاد:............................................................................ 36
2-1-2-1-7- نقش دوره نوجوانی در اعتیاد:........................................................................... 37
2-1-2-1-8- نقش صفات شخصیتی در اعتیاد:........................................................................ 38
2-1-2-1-9- دیدگاه اسلام در مورد اعتیاد................................................................................ 40
2-1-2-2- دخانیات................................................................................ 40
2-1-2-2-1- علل گرایش نوجوانان و جوانان به مصرف سیگار........................................................... 41
2-1-2-3- مشروبات الکلی....................................................................................... 41
2-1-2-3-1- اثرات مشروبات الکل بر بدن:............................................................................. 42
2-1-2-4- ایدز....................................................................................... 43
2-1-2-4-1- آمار ایدز در ایران...................................................................... 47
2-1-2-5- خشونت................................................................................ 49
2-1-2-5-1 نظریه های خشونت:........................................................................................ 51
1- نظریه رفتار غریزی................................................................................ 51
2- نظریه زیست محیطی........................................................................... 52
3- نظریه پالایش روانی................................................................................. 52
4- نظریه ناکامی- پرخاشگری.......................................................................................... 53
5- نظریه مبادله........................................................................................... 53
6- نظریه نظارت اجتماعی.................................................................................................... 54
7- نظریه های کارکرد گرایی.................................................................................................. 54
8- نظریه منابع................................................................................ 55
9- نظریه سیستمی.............................................................................................. 55
10- نظریه یادگیری اجتماعی.................................................................................................... 55
2-2- بخش دوم:مطالعات انجام شده داخلی و خارجی............................................................... 56
2-2-1- سوابق مربوط به طرحواره های ناسازگار اولیه:........................................................ 56
2-2-2- سوابق مربوط به رفتارهای پرخطر........................................................................... 58
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 120 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 58 |
بصورت فایل ورد همراه با منابع 2-1 مقدمه .......................................................................................... |
10 |
2-2 تاریخچه مصرف مواد مخدر .......................................................................................................... |
10 |
2-2-1 نگاهی گذار به تاریخچه اعتیاد در جهان ................................................................................... |
10 |
2-2-2 تاریخچه مواد مخدر در ایران .................................................................................................... |
12 |
2-3 تعریف مواد مخدر و تقسیم آن ....................................................................................................... |
13 |
2-3-1 تقسیمات مواد مخدر ................................................................................................................. |
13 |
2-4 اعتیاد ............................................................................................................ |
14 |
2-4-1 علل گرایش به اعتیاد ................................................................................................................ |
15 |
2-5 ویژگی های اعتیاد ........................................................................................................... |
21 |
2-6 سبب شناسی اعتیاد ........................................................................................................... |
22 |
2-7 واکنشهای اجتماعی در برابر اعتیاد ................................................................................................ |
26 |
2-8 نظریههای مورد استفاده در امر پیشگیری ....................................................................................... |
29 |
2-8-1 نظریه بیهنجاری ............................................................................................................... |
29 |
2-8-2 نظریه انزواطلبی مرتون .............................................................................................................. |
29 |
2-8-3 نظریه برچسب زنی .......................................................................................................... |
30 |
2-8-4 نظریه انتقال فرهنگی ...................................................................................................... |
30 |
2-8-5 نظریه تعهد به رسوم، قواعد و تعلق اجتماعی ........................................................................... |
31 |
2-8-6 نظریه کنترل اجتماعی ........................................................................................................ |
31 |
2-8-7 نظریه الگوی رشد اجتماعی ...................................................................................................... |
32 |
2-9 آسیب های سوء مصرف مواد مخدر .............................................................................................. |
32 |
2-10 عوامل تأثیرگزار در پیشگیری از مواد مخدر ................................................................................ |
33 |
2-11 تاریخچه شیوههای فرزند پروری ................................................................................................ |
34 |
2-11-1 اهمیت شیوههای فرزند پروری ............................................................................................. |
36 |
2-11-2 تعامل والدین- فرزند ................................................................................................. |
37 |
2-12 شخصیت و روابط والدین با فرزندان .......................................................................................... |
40 |
2-13 انواع شیوه های فرزندپروری ...................................................................................................... |
41 |
2-13-1. شیوه فرزند پروری مقتدرانه .................................................................................................. |
42 |
2-13-2. شیوه فرزند پروری مستبدانه ................................................................................................. |
43 |
2-13-3. شیوه فرزند پروری سهل گیرانه ............................................................................................. |
44 |
2-14 نگرش های فرزندپروری ................................................................................... |
44 |
2-14-1 اقتدار و نفوذ والدین در خانواده و فواید آن .......................................................................... |
45 |
2-14-2 طبقه اجتماعی و سبک فرزندپروری ...................................................................... |
49 |
2-15 فرهنگ و فرزندپروری ......................................................................... |
50 |
2-16 نظریه های فرزندپروری ......................................................................................... |
51 |
2-16-1 نظریه بامریند.................................................................................... |
52 |
2-16-2 نظریه» اریکسون ........................................................................................ |
59 |
2-16-3 الگوی زیگلمن ............................................................................................... |
59 |
2-17 مروری بر مطالعات انجام شده ....................................................................................... |
62 |
2-17-1 مطالعات انجام شده در داخل کشور ................................................................................... |
62 |
2-17-2 مطالعات انجام شده در خارج از کشور ........................................................................ |
63 |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 88 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 42 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1-مقدمه............................................................................................... 15
2-2-تاریخچه و مبانی نظری.................................................................................................. 15
2-2-1-مدلهای شناخت شناسی.............................................................................................. 17
2-2-1-1-مدل شناخت شناسی پری، بلنگی و ماگلدا......................................................... 17
2-2-1-2-مدل شناخت شناسی کینگ و کیچنر.................................................................. 21
2-2-1-3-مدل شناخت شناسی شومر..................................................................................... 23
2-2-2-تاریخچه الگوهای ارتباطات خانواده............................................................................... 26
2-2-2-1-ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده............................................................................... 29
2-2-2-1-1-جهت گیری گفت و شنود................................................................................ 31
2-2-2-1-2-جهت گیری همنوایی............................................................................... 31
2-2-2-2-انواع الگوهای ارتباطات خانواده................................................................................. 32
2-2-2-2-1خانواده های توافق کننده.................................................................................... 33
2-2-2-2-2-خانواده های کثرتگرا....................................................................................... 34
2-2-2-2-3-خانواده های حفظ کننده................................................................................... 34
2-2-2-3-4-خانواده های به حال خود واگذاشته.............................................................. 35
2-2-3-نظریه انگیزش................................................................................................... 36
2-3-مروری بر تحقیقات پیشین....................................................................................................... 38
2-3-1-مروری بر تحقیقات پیشین در زمینه رابطه باورهای شناخت شناسی و انگیزش 38
2-3-2-مروری بر تحقیقات پیشین در زمینه رابطه الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش 42
2-3-3 مروری بر تحقیقات پیشین در زمینه رابطه الگوهای ارتباطی خانواده و باورهای
شناخت شناسی....................................................................................................44
2-4-سؤالات تحقیق................................................................................................. 47
2-4-1-سؤال اصلی تحقیق......................................................................................... 47
2-4-2-سؤالات فرعی تحقیق............................................................................................... 47
2-5-تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش...................................................................................... 47
2-5-1-تعریف باورهای شناخت شناسی...................................................................................... 47
2-5-2-تعریف الگوهای ارتباطی خانواده.................................................................................... 47
2-5-3-تعریف انگیزه پیشرفت........................................................................................ 48
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 78 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 36 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
مقدمه.......................................................................................................15
2 ـ 1ـ مبانی نظری..................................................................................................15
2 ـ 1 ـ 1ـ بهزیستی معنوی.................................................................................................15
2 ـ 1 ـ 1 ـ 1ـ ابعاد بهزیستی معنوی از دیدگاه فیشر............................................................19
2 ـ 1 ـ 2ـ شادکامی.................................................................................................19
2 ـ 1 ـ 2 ـ 1ـ دیدگاه های موجود درباره شادی.................................................................22
2 ـ 1 ـ 2 ـ 1 ـ 1ـ نظریه نقطه ثابت......................................................................................22
2 ـ 1 ـ 2 ـ 1 ـ 2ـ نظریه مقایسه...........................................................................................22
2 ـ 1 ـ 2 ـ 1 ـ 3ـ نظریه عاطفه............................................................................................22
2 ـ 1 ـ 2 ـ 2ـ الگوی شادی از دیدگاه شلدون و لیبومیرسکی..............................................23
2 ـ 1 ـ 2 ـ 3ـ نظریه های مختلف روانشناسی درباره شادی..................................................23
2 ـ 1 ـ 2 ـ 3 ـ 1ـ دیدگاه فروید.........................................................................................23
2 ـ 1 ـ 2 ـ 3 ـ 2ـ دیدگاه اسکینر........................................................................................24
2 ـ 1 ـ 2 ـ 3 ـ 3ـ دیدگاه مزلو...........................................................................................24
2 ـ 1 ـ 2 ـ 3 ـ 4ـ دیدگاه اسلام درباره شادی......................................................................24
2 ـ 1 ـ 3ـ سلامت روان......................................................................................................25
2 ـ 1 ـ 3 ـ 1ـ سلامت روان و ابعاد آن................................................................................26
2 ـ 1 ـ 3 ـ 1 ـ 1ـ سلامت جسمانی.....................................................................................26
2 ـ 1 ـ 3 ـ 1 ـ 2ـ سلامت اجتماعی....................................................................................26
2 ـ 1 ـ 3 ـ 1 ـ 3ـ سلامت هیجانی......................................................................................27
2 ـ 1 ـ 3 ـ 1 ـ 4ـ سلامت معنوی.......................................................................................27
2 ـ 1 ـ 3 ـ 2ـ مفهوم سلامت روان براساس رویکردهای مختلف روانشناسی.......................27
2 ـ 1 ـ 3 ـ 2 ـ 1ـ رویکرد زیستی......................................................................................27
2 ـ 1 ـ 3 ـ 2 ـ 2ـ رویکرد تحلیل روانی.............................................................................27
2 ـ 1 ـ 3 ـ 2 ـ 3ـ رویکرد رفتارگرایی...............................................................................28
2 ـ 1 ـ 3 ـ 2 ـ 4ـ رویکرد انسان گرایی.............................................................................28
2 ـ 1 ـ 3 ـ 3ـ نظریه های مختلف روانشناسی درباره سلامت روان.....................................28
2 ـ 1 ـ 3 ـ 3 ـ 1ـ دیدگاه فروید و مکتب روانکاوی..........................................................28
2 ـ 1 ـ 3 ـ 3 ـ 2ـ دیدگاه آلپورت.....................................................................................29
2 ـ 1 ـ 3 ـ 3 ـ 3ـ دیدگاه راجرز........................................................................................29
2 ـ 1 ـ 3 ـ 3 ـ 4ـ دیدگاه فروم..........................................................................................30
2 ـ 1 ـ 3 ـ 3 ـ 5ـ دیدگاه مزلو...........................................................................................30
2 ـ 1 ـ 3 ـ 3 ـ 6ـ دیدگاه فرانکل.......................................................................................31
2 ـ 1 ـ 3 ـ 3 ـ 7ـ دیدگاه پرلز...........................................................................................31
2 ـ 1 ـ 3 ـ 3 ـ 8ـ سلامت روان از دیدگاه اسلام................................................................31
2 ـ 2ـ پیشینه تحقیقاتی.....................................................................................................33
2 ـ 2 ـ 1ـ تحقیقات انجام شده در ایران............................................................................33
2 ـ 2 ـ 2ـ تحقیقات انجام شده در خارج از ایران...............................................................36