دانلود مقاله در مورد خواص اپتیکی مواد 45 ص

دانلود مقاله در مورد خواص اپتیکی مواد 45 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-خواص-اپتیکی-مواد-45-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 45 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏بنام خدا
‏مقدمه:
‏بمنظور آشنائی با خواص اپتیکی مواد (رسانا و غیر رسانا) میبایست میدان الکتریکی E‏ و میدان مغناطیسی B‏ را در مواد بررسی نمود یا در واقع به عنوان محیط موجبری که انرژی یا موجی را انتقال میدهد مورد کنکاش قرار داد. لذا می بایستی که بحث الکترومغناطیسی را بعنوان زیربنا و ساختار لایه های اپتیکی مورد استفاده قرار داد از آنجاییکه عنوان پروژه طراحی فیلترهای نوری میباشد لذا ما فرض میگیریم که خواننده آشنا به مطائل الکترومغناطیسی است ما صرفاً به اعمال شرایط مرزی در یک مرز یا مرز دو محیط بسنده می نمائیم. طراحی فیلترهای منوری بمنظور بازتاب و یا عبور طول موج های خاص و یا باند خاص از طول موجها طراحی میگردد که میزان بازتاب و عبور آن برای طراح بعنوان کیک پارامتر قابل تغییر مطرح می باشد و در واقع میزان بازتاب و عبور را در محدوده خاصی که مورد مظر است اتفزایش و یا کاهش میدهد و یا پالایش طول موجها را با بالا بردن میزان عبور یک طول موج و یا ‏یک محدوده طول موجها و کاهش عبور دیگر طول موجها بوسیله بازتاب یا جذب را انجام میدهد که همه اینها در طراحی فیلتر عملی میگردد.
‏نیاز و کاربرد به لاسه نشانی و یا طراحی فیلترهای نوری برای آینه های گرمایی (بازتابنده های گرمایی) و آینه های سرد، (که آینه های گرمایی فروسرخ را بازتاب و آ‏ینه های سرد فروسرح را عبور میدهند و در نورافکنها استفاده میشود).
‏آینه های دوررنگی (شامل پالایه های نوارگذاری که بررخهای منشوری لایه نشانی شده تا نور را در دوربینهای رنگی به کانالهای قرمز، سبز و آبی تقسیم کند) آینه های لیزر با بازتاب بالا و یا در انترفرومترهای فابری پرو، مایکسون، لنزهای دوربین های عکاسی، نظامی، تلسکوپها، دوربین های نظامی دید در شب، هدایتگر موشک و ... میباشد.
‏در این پروژه تکیه بر فیلترهای ضد بازتاب و تا حدی محدود به آینه ها نیز اشاره می نمائیم و ضمناً تلاش بر این بوده که با دستیابی به متد طراحی و محاسبات آن به قدرت طراحی فیلتر توسط کامپیوتر دست یابیم که به این منظور یک سری برنامه هائی در جهت طراحی کارائی فیلترها نوشته شد که نیاز به گسترش خیلی بیشتری دارند بهر حال برای این پروژه بالغ بر 200 صفحه ترجمه و مطالعه شده و نیز بالغ بر 100 ساعت کار با کامپیوتر برای دستیابی به بهترین طراحی ها و برنامه نویسی انجام گردیده است.
2
‏امیدوارم این مجموعه در هرچه آشنا شدن به فیلترهای مختلف با محاسبات و طراحی آنها و کارهای عملی انجام شده نقطه شروعی در جهت طراحی فیلتر در صنعت و ... عملی شده باشد.
3
‏مرز:
‏فیلترها‏ی‏ نازک معمولاً شامل یک تعدادی مرز بین لایه های همگن هستند و خوبست بدانیم که این مرزها چه اثری روی موج فرودی که ما می خواهیم محاسبه کنیم خواهند گذاشت ‏یک تک مرز ساده ترین حالت میباشد. ابتدا فرض می گیریم جذب در لایه ناچیز و صفر باشد و یک موج هارمونیک پلاریزه تخت را برای موج فرودی درنظر گرفته ایم هنگامی که یک موج به یک مرز بین دو محیط برخورد می کند یک قسمت از آن بازتاب و یک قسمت آن عبور می کند شکل همه آنها بصورت eiwt‏ میباشد منتهی یک اخلاف فاز ‏از این قسمت ناشی میشود که به میزات ضخامت محیط عبوری دارد. ضمناً میزان دامنه عبوری نیز تغییر می نماید.
‏میدانیم که میدان الکتریکی مماسی و میدان مغناطیسی مماسی موج فرودی در عبور از مرز در محیط ‏÷‏یوسته است. (محیط دی الکتریک درنظر گرفته شده است) با توجه به شکل و با توجه به شرایط مرزی میدانهای E‏ و B‏ را در دو طرف مرز میتوان با معادلات زیر نوشت:
‏که در اینجا ‏ میدان E‏ فرودی اولیه
‏که در اینجا ‏ میدان E‏ بازتابیده از مرز اول a
‏میدان E‏ عبوری از مرز اول a
‏میدان E‏ بازتابیده از مرز دوم b
‏میدان E‏ عبوری از مرز دوم b
‏ حاصل جمع تمام میدانهای E‏ که بطرق فصل مشترک a‏ فرود میآیند
‏ حاصل جمع تمام میدانهای E‏ که بطرق فصل مشترک b‏ فرود میآیند
‏برای میدان مغناطیسی هم داریم:
‏بکمک عبارت زیر
‏مقادیر ‏ و ‏ را بر حسب میدان E‏ می نویسیم:
4
‏که ‏ و ‏ و ‏ را اینگونه تعریف می کنیم:
‏و نور با یکبار ‏÷‏یمودن لایه اختلاف فازی معادل
‏را ‏÷‏یدا می کند که nt‏ ضخامت ا‏÷‏تیکی و t‏ ضخامت حقیقی می باشد و n‏ ضریب شکست آن است.
‏و بعد از جایگذاری در معادله شرایط مرزی به معادلات زیر دست می یابیم.
‏و از آنجا داریم:
‏که ماتریس فوق را ناتریس انتقال گویند و این ماتریس میدان الکتریکی و مغناطیسی در سوی دیگر مرز را بما میدهد. این ماتریس را میتوان برای هر لایه نوشت که ضخامت فازی آن ‏ از ضخامت فیزیکی آن یعنی t‏ ناشی می شود.
‏اگر چند لایه داشته باشیم برای هر لایه یک ماتریس انتقال میتوان نوشت که اگر بخواهیم میدان را در لایه لازم بدانیم از شکل زیر استفاده میکنیم.
‏و میتوان ماتریس انتقال کل را حاصلضرب تمام ماتریس انتقال تک تک لایه ها دانست.

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد خود پنداره افژول 55 ص

دانلود مقاله در مورد خود پنداره افژول 55 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-خود-پنداره-افژول-55-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 59 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏1


‏ ‏ ‏ (‏مقدمه‏ و‏بیان مسئله‏)
‏1
‏3
‏مقدمـه:
‏انسان موجودی است که در اجتماع بدنیا می آید و همین دنیا آمدن یعنی با چند نفر زیستن و اجتماعی شدن . او ارزشها ، ملاکها و رفتارها را یاد می گیرد و این روند برایش مزایایی دارد ، لیکن نکته مهم اینجاست که این روند همیشه ارمغان آور نیست . ارتباطات ، محیط ، فرهنگ ،خانواده و ... همه دست به دست هم داده و چرخه ای ایجاد می کند که بصورت اختلال در شخصیت1- personality
‏ خودنمایی می کند ( کریمی ، 1372 ) . ویژگیهای شخصیت آدمی تحت تاثیر عوامل زیستی، ارثی و محیطی است . تجارب مشترک در یک فرهنگ ،خرده فرهنگ و تجارب مختص فرد در تعامل با آمادگیهای فرد ، شخصیت را شکل می دهند ( اتکینسون ، هیلگارد، 1369 ) . از دیدگاه شامبیاتی ( 1371 ) یکی از ابعاد شخصیت ، شخصیت ضد اجتماعی2- Antisocial Personality
‏ است که نه تنها برای فرد معضل است که یکی از معیارهای بزرگ جامعه محسوب می شود . افرادی که دارای چنین شخصیتی هستند ، می توانند دچار انحراف اجتماعی‏ 3- Social Deviation ‏
‏ و بزهکاری‏ 4-Delinquency
‏ گردند .
‏بزهکاری قدمتی برابر حیات آدمی دارد و تنها به دنیای امروزی اختصاص ندارد بطوریکه در غارها و مقبره های مصری جملاتی مبنی بر عدم اطاعت فرزندان از والدین مشاهده شده است و جوامع بشری نیز از دیرباز رویای دست یافتن به جامعه ای آرمانی را در سر می پرورانده اند و در این راستا علوم مختلف ایجاد شد و زندانها ، ندامتگاهها و کانون های اصلاح و تربیت ساخته شد و اینچنین تلاش برای شناسایی شخصیت بزهکارانه ادامه یافت ( کواراسوس ، 1367 ) . شخصیت بزهکارانه که با انحراف اجتماعی خود را نشان می دهد می تواند یکی از روندهای شکل گیری غیر عادی یک شخصیت باشد و لزوما نیز با انحراف اجتماعی نیست و می تواند پنهان نیز باشد .
‏شولت مشکلات رفتاری بزه دیدگان را در دو گروه سندرم طبقه بندی می کند . اولین گروه آن دسته از رفتارهایی را شامل می شود که توسط دنیای بیرونی تعیین شده و به بزه دیدگانی تعلق دارد که نه به خاطر شخصیت بزهکارانه که بعلت شرایط خاص محیطی و بیشتر بصورت اتفاقی و یا درگیری قانونی ، بزهکار شناخته شده اند . دومین گروه شامل رفتارهایی می شود که توسط خود شخص و دنیای درونی او تعیین شده و به بزه دیدگانی تعلق دارد که بزهکاری در آنها نهادینه شده و در شکل گیری شخصیت آنها اختلال وجود داشته و بزهکاری برای آنها یک صفت است و منشا عمده رفتاری آنان درونی است نه بیرونی(رپوی لا،1992). آنچه که در این دو گروه برای نگارش مهم است ارزیابی گروه دوم است و جالب آنکه تفکیک بین این دو گروه در تمامی مراحل شناخت ، ارزیابی ، درمان و یا مراحل قضایی قانونی بسیار مهم است درحالیکه دیده می شود این دو گروه به یک عنوان بزهکار شناخته می شوند و تحقیقات نیز با انجام پرسشنامه هایی به کشف و توصیف علل می پردازند که شاید بتوان تمامی آنها را در دو عامل فردی (جسمی و ذاتی،اختلالات روانی،اختلاالت شخصیت و اکتسابی)و عامل عمومی(محیط اجتماعی ،جغرافیایی،اقتصادی و سیاسی) خلاصه نمود.لیکن کمتر به شناسایی ، تشخیص و جداسازی پرداخته شده است درحالیکه روند حمایت ، درمان ومسایل قضایی دو گروه پس از شناسایی کاملا متفاوت است .
‏1
‏3
‏هر علمی بطور کلی از یکسری مفاهیم یا سازه های نظری و رابطه ای بین این مفاهیم تشکیل می شود ، اما واقعیت آن است که تا وقتی که مفاهیم نظری قابل اندازه گیری یا کمی شدن نباشد ، کشف قوانین و روابط علمی بمنظور پیش بینی پدیده ها امکان پذیر نیست ( براهنی ، 1371 ) . شخصیت بزهکارانه و انحرافات اجتماعی ناشی از آن نیز نمی تواند خارج از این اصل مورد تفحص قرار گیرد . بنابراین اندازه گیری5-Measuremen
‏ و ارزیابی این نوع شخصیت گام اول تبیین علمی بزه دیدگان است . مرحوم براهنی (1371 ) از قول لرد کلوین می گوید :"اگر بتوانید آنچه را که درباره اش صحبت می کنید ، اندازه بگیریدو آنرا بصورت کمی بیان کنید ، میتوانید مدعی باشید که درباره آن چیزی می دانید ‏“‏ .
‏جهت اندازه گیری شخصیت از آزمون های متفاوتی استفاده می شود که پر استفاده ترین آنها پرسشنامه شخصیتی است. در ایران نیز برای شناخت هرچه بیشتر شخصیت بزه دیدگان ، از آزمون های شخصیتی زیادی استفاده شده است که به وضوح در پایان نامه ها و تحقیقات انجام شده در این خصوص ملاحظه می شود . این آزمونهای استفاده شده یا از نوع خودساخته بوده و یا از پرسشنامه های شخصیتی کمک گرفته شده است . لیکن نکته مهم اینجاست که شخصیت بزهکارانه و انحرافات اجتماعی مربوطه متاثر از فرهنگ اجتماعی هر کشوری است ، بنابراین شخصیت بزه دیدگان ایرانی نیز با خصوصیات و شرایط فرهنگی ‏–‏ اجتماعی کشور ایران گره خورده است و بعلت همین ارتباط تنگاتنگ است که برای شناخت و ارزیابی شخصیت بزه دیده ایرانی باید از یک آزمون کاملا تخصصی بزهکاری و با نمرات هنجار ایرانی استفاده شود درحالیکه ابزارهای استفاده شده در اکثر تحقیقات مربوطه دارای نمرات هنجار ایرانی نبوده و یا اصلا عمومی بوده و بصورت تخصصی به بزه دیدگان اختصاص نداشته است .
‏دراین تحقیق تلاش‏ گ‏ر‏دید‏ه‏ ‏که ‏رابطه خودپنداره‏،‏ بر‏بزهکاری جوانان ونوجوانان کانون اصلاح وتربیت‏ ‏اهواز‏ را ‏با استفاده از‏ تست ‏خود پنداره ‏راجرز‏که ‏در‏ ‏دو‏فرم (الف و ب) می باشد ‏بررسی‏ نماید‏.‏در این فصل موضوع تحقیق،بیان مسئله،اهمیت فایده تحقیق،‏هدف تحقیق،فرضیه ها و تعارف مفاهیم واژه ها عنوان ‏میشود.
‏بیان مسئـله:
‏در پی جوابگویی به این سوال هستیم که آیا‏رابطه‏ خود پنداره ‏بر بروز بزهکاری ‏نرمال و طبیعی است یا اینکه خود پنداره آنها طبیعی و ضعیف است .البته این مقایسه با ‏جوانان ونوجوانان بزهکار‏انجام می گیرد یعنی اینکه خود پنداره در ‏جوانان ونوجوانان بزهکاربررسی‏ می شود و اگر اختلاف معنی داری ملاحظه شود قضیه را دنبال می کنیم که آیا اختلاف ناشی از
‏1
‏4
‏خودپنداری ‏یا متغیر دیگری است و اگر اختلاف معنی دار نبوده پس ‏بزهکاری ‏در خود پنداره تاثیری نداشته است در توضیح بیشتر خود پنداری به معنای نگرش ادراک و برداشتی است که شخص از خود دارد . محور اصلی این پندار عبارت است از نام شخص ، احساسش نسبت به اندام و بدن خود، تصور کل بدن ،‏ ‏جذبیت و من، در این تحقیق متغیری است که به وسیله مقیاس خود پنداری را جرز سنجیده می شود.
‏اهمیت و فایده تحقیق:
‏با توجه به شواهد و تحقیقات به عمل آمده و تجارب می بینیم که کودکان از لحاظ توانائیهای ذهنی یکسان نیستند و هر یک از آنان نیازمند روش و برنامه آموزش‏ی خاص هستند در این تحقیق‏ جوانان ونوجوانان بزهکاری‏ ‏که از نظر استعداد و توانائیهای ذهنی در سطح بالاتری هستند مد نظر قرار گرفته اند و از روشهای آموزشی که برای آنان به کار می برند‏.‏ توجه شده است بدین ترتیب که ‏جوانان ونوجوانان بزهکاری ‏که ‏استعداد بالائی ‏دارند چگونه خودپنداره ای دارند.آیا خود پنداره نرمال دارند یا بر عکس خود پنداره ای غیر طبیعی و ضعیف دارند و اگر اثبات شود که خود پنداره ضعیف دارند به بیانی دیگر نسبت به توانائیهای خود با نظری منفی می نگرند‏.‏ و تفکر آنان بین آنچه که هستند‏،‏ و آنچه که باید باشند‏،‏ خیلی فاصله باشد‏.‏پس در پی آن باشیم که ‏روش مناسبی انتخاب ‏کنیم .این هدف از آنجا منشاء می شود که عده ای معتقدند عوارض منفی‏ از جمله ناسازگاریهای رفتاری و‏اجتماعی ‏ناشی ‏خودپنداری فردنسبت به خوداست‏.‏واگراین عوارض منفی در‏واقع عوارض ‏ناشی ازخودپنداری ‏هستند‏. ‏میخواهیم در‏ی‏ابیم‏،‏ومطمئن شویم‏،‏ که ازخودپنداره غیر طبیعی و‏ضعیف آنان منشاء می شود یا نه ؟
‏هدف تحقیق:
‏هدف کلی ما این است‏ ، ‏که‏ به‏ رابطه‏ ‏بین‏ ‏بزهکاری ‏با خود پنداره برسیم‏،‏ و در جای مناسب بررسی شیوه هایی از تعلیم و تربیت و نیز کشف راههایی است‏ . ‏که بهترین الگوها را برای رشد فردی و اجتماعی کودکان فراهم می آورد و از آنجا که اهمیت هر تحقیقی در میزان میل به اهداف واقعی آن مستتر است لذا به امید دستیابی به اهداف کلی و اختصاصی در تحقیق مذکور سعی می کنیم پیرو واقعی علم و تحقیق باشیم .
‏فرضیه ها:
‏بررسی رابطه خود پنداره‏ با ‏بزهکاری ‏جوانان ونوجوانان‏،
‏روابط ‏بین خود پنداره بالا و ‏بروز بزهکاری ‏جوانان ونوجوانان‏،
‏روابط ‏بین خود پنداره پایین و‏ بروز بزهکاری‏ ‏جوانان ونوجوانان‏،
‏سئولات تحقیق:
‏1-‏ ‏آیا بین‏ خود پنداره ‏و‏بزهکاری جوانان ونوجوانان‏ ‏رابطه‏ ای ‏وجود دارد ‏؟

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد خودرو های دوگانه سوز

دانلود مقاله در مورد خودرو های دوگانه سوز

دانلود-مقاله-در-مورد-خودرو-های-دوگانه-سوزلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 25 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

1
2
‏موضوع‏:
‏خودروهای دوگانه سوز
3
‏فهرست
‏مقدمه‏......................................................................................................‏.‏..............‏4
‏گاز‏ ‏طبیعی‏.............................................................................................................‏.‏5
‏انتقال‏ ‏از‏ ‏میدان‏ ‏تا‏ ‏محل‏ ‏مصرف‏..........................................................................‏...‏.‏8
‏عملیات‏ ‏استخراج‏ ‏و‏ ‏پالایش‏......................................................................‏..‏...........‏8
‏بیو‏ ‏گاز‏.....................................................................................................................‏11
‏طراحی‏ ‏خودرو‏ ‏های‏ ‏گازسوز‏...................................................................................‏11
‏ذخیره‏ ‏سازی‏ ‏سوخت‏ ‏......................................................‏......................‏................‏13
‏اصلاحات‏ ‏در‏ ‏موتور‏............................................................................‏.‏.....................‏14
4
‏تغییرات‏ ‏در‏ ‏شاسی‏ ‏و‏ ‏بدنه‏ ‏.....................................................................................‏15
‏تفاوت‏ ‏ها‏ ‏در‏ ‏سوخت‏ ‏گیری‏....................................................................................‏17
‏مزایا‏ ‏و‏ ‏معایب‏.....................................................................................................‏.‏....‏18
‏معایب‏............................................................................................................‏.‏.........‏20
‏خودروهای‏ ‏دو‏ ‏گانه‏ ‏سوز‏................................................................................‏.‏........‏23
‏سیستم‏ ‏حمل‏ ‏ونقل‏ ‏عمومی‏ ‏گازسوز‏.......................................................‏.‏...............‏23
‏منبع‏.........................................................................................................................‏25
‏مقدمه‏ ‏ای‏ ‏بر‏ ‏نحوه‏ ‏کارکرد‏ ‏خودرو‏ ‏های‏ ‏با‏ ‏سوخت‏ ‏گاز‏ ‏طبیعی
‏مقدمه

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد خودروی هیبریدی

دانلود مقاله در مورد خودروی هیبریدی

دانلود-مقاله-در-مورد-خودروی-هیبریدیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 24 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏خودروی هیبریدی
‏خودروی هیبریدی به طور کلی خودرویی است که همزمان از یک سیستم ذخیره انرژی قابل شارژ (RESS‏)ا1 و یک نیروی محرکه سوخت فسیلی استفاده می‌کند. این نوع خودروها، مصرف سوخت بسیار کم و آلودگی پایینی دارند.
«خودروی هیبریدی» اصطلاحی است که معمولاً در مورد خودروهای با سوخت فسیلی - الکتریکی استفاده می‌شود. همچنین این نوع خودروها خودروهای برقی هیبریدی (HEV‏)ا2 نیز نامیده می‌شوند که از یک موتور درونسوز و باطری‌های الکتریکی برای راه‌اندازی موتور الکتریکی استفاده می‌کنند.
‏خودروهای مدرن هیبریدی که به تولید انبوه رسیده‌اند نظیر «تویوتا پریوس»، انرژی سینتیکی ترمزگیری را در باطری‌ها ذخیره می‌کنند. هنگامی که موتور توان کمتری مصرف می‌کند، موتور درونسوز، ژنراتوری را به حرکت در می‌آورد تا انرژی الکتریکی در باطری ذخیره شود و همزمان یک موتور الکتریکی را به حرکت در می‌آورد که باعث حرکت خودرو می‌شود.
‏تفاوت خودروهای هیبریدی با خودروهای برقی این است که در خودروهای هیبریدی، سیستم درونسوز انرژی الکتریکی را تأمین می‌کند، اما در خودروهای برقی، باطری‌ها از منابع بیرونی (برق خانگی) شارژ می‌شوند.
‏در حال حاضر، تقریباً تمام خودروهای هیبریدی از بنزین به عنوان سوخت موتور درونسوز استفاده می‌کنند. البته تعدادی خودروی هیبریدی با سوخت هیدروژن و یا اتانول نیز تولید شده‌اند که به تولید انبوه نرسیده‌اند.
‏اصطلاح هیبرید در خودروها، کاربردهای دیگری هم دارد. در امریکا از واژه هیبرید برای خودروهایی استفاده می‌شد که از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده می‌کردند، مثلاً موتور امریکایی با سیستم تعلیق ژاپنی و یا خودروهایی که همزمان از سوخت‌های مختلف مثلاً بنزین و گاز یا بنزین و اتانول استفاده می‌کردند.
‏تاریخچه
‏در 1898، فردیناند پورشه3 خودروی مدل Lohner Porche‏ را طراحی کرد. این خودرو، اولین خودروی هیبریدی از نوع سری4 بود که یک موتور درونسوز از طریق یک ژنراتور، چهار موتور الکتریکی را روی چهار چرخ به حرکت در می‌آورد. این خودرو برای اولین بار در 1900 در نمایشگاه جهانی خودروی پاریس به نمایش گذاشته شد. خودروی ابداعی پورشه، با سرعت 56 کیلومتر در ساعت، بسیاری از رکوردهای سرعت اتریش را شکست و در 1901، با رانندگی خود پورشه، قهرمان مسابقات رالی اکسلبرگ شد. در آن زمان، بیش از 300 دستگاه از این مدل خودرو در اروپا فروخته شد.
در 1915، خودرویی با دو نیروی محرکه به وسیله شرکت
Woods Motor Vehicle‏، سازنده خودروهای الکتریکی، ساخته شد که دارای یک موتور درونسوز چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی بود. این خودرو، در سرعت‌های زیر 25 کیلومتر در ساعت، از موتور الکتریکی استفاده می‌کرد و در سرعت‌های بالاتر، از موتور درونسوز که در این حالت، سرعت آن به 55 کیلومتر در ساعت می‌رسید. در 1918، حدود 400 دستگاه از این نوع خودروها در امریکا فروخته شد.
‏در 1959 بهبودهای انجام شده در اولین خودروی الکتریکی پایه ترانزیستوری، در زمینه کنترل الکترونیکی سرعت خودروها، راه را برای طراحی خودروهای مدرن هیبریدی هموار کرد. هنی کیلووات5 اولین خودروی مدرن هیبریدی از این نوع بود
‏امروزه خودروهای هیبریدی مورد توجه کمپانیهای بزرگ جهان قرار گرفته اند که از آن جمله می‌توان به شرکتهایی مانند: تویوتا، هندا، میتسوبیشی، فورد، فیات، جنرال موتورز، دایملر کرایسلر، نیسان و پژو و ... اشاره نمود. توفیق این محصولات به حدی چشمگیر بوده که از دسامبر سال 1997 تا ابتدای سال 2000 بیش از چهل هزار محصول پریوس کمپانی تویوتا به فروش رسیده است.
‏ ‏خودروهای هیبریدی به وسیله دو منبع انرژی – یک واحد تبدیل انرژی (همچون یک موتور احتراق یا پیل سوختی) و یک وسیله ذخیره انرژی (هم چون باتری هل یا فرا خازن ها)- توان می گیرند . واحد تبدیل انرژی امکان قدرت گرفتن از بنزین ، متانول ، گاز طبیعی فشرده ، هیدروژن یا سوخت های جانشین دیگر را دارد. خودروهای هیبریدی این پتانسیل را دارنئ که 2 تا 3 برابر راندمان بالاتری نسبت به خودروهای متداول داشته باشند. خودروهای هیبریدی می توانند دارای طراحی موازی طراحی سری یا ترکیبی از هر دو باشند. در یک طراحی موازی ، واحد تبدیل انرژی و سیستم محرکه الکتریکی مستقیما به چرخ های خودرو مرتبط شده اند. موتور اصلی برای رانندگی در بزرگراه ها استفاده می شود ، موتور الکتریکی توان اضافی را هنگام پیمودن سر بالایی ها ، شتاب گرفتن و مواقع دیگر که توان بالای خودرو نیاز باشد فراهم می آورد.در یک طراحی سری ، موتور اصلی به یک ژنراتور تولید کننده الکترسیته مرتبط است . الکتریسیته باتری هایی را شارژ می کند که موتور الکتریکی را که به چرخ ها توان می دهد به کار می اندازد. بر خلاف خودروهای الکتریکی ، خودروهای هیبریدی نیازی به اتصال به برق شهر ندارند. در عوض آنها با ترمز واکنشی یا ژنراتور شارژ می شوند.

 

دانلود فایل

دانلود مقاله در مورد خوردگی در حفاظت کاتدی 19 ص

دانلود مقاله در مورد خوردگی در حفاظت کاتدی 19 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-خوردگی-در-حفاظت-کاتدی-19-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 20 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏حفاظت کاتدی‏
‏عملیات گالوانیزاسیون ، از روشهای حفاظت کاتدی
‏دید کلی
‏بطور کلی ،‏ ‏فلزات سه دسته‌اند. یک دسته ، آنهایی که مثلا طلاو‏ ‏پلاتین ، در مجاورت هوا اکسید نمی‌شوند و نیازی به محافظت ندارند.
دسته دوم ، آنهایی که وقتی در مجاورت هوا قرار می‌گیرند، اتمهای سطحشان اکسید می‌شوند، ولی اکسید آنها مقاوم است و چسبیده به فلز باقی می‌ماند و خود لایه محافظی برای فلز می‌شود. این گونه فلزات هم نیازی به محافظت ندارند. مثل Zn‏ ، Al‏ ، CO‏ ، Ni‏ ، Sn‏ ، Cr‏ و نظیر آنها.
دسته سوم فلزاتی که وقتی سطح آنها در مجاورت هوا اکسید می‌گردد، اکسید آنها متخلخل است و به فلز نمی‌چسبد و از بدنه فلز کنده می‌شود که فلز به تدریج فاسد شده ، از بین می‌رود؛‏ ‏مثل آهن. اینگونه فلزات را به روشهای متفاوت از زنگ زدن محافظت می‌نمایند، روشهایی مثل رنگ زدن ، زدن ضد زنگ ، چرب کردن سطح فلز بوسیله یک ماده روغنی مانند‏ ‏گریس ، لعاب دادن ، آب فلز کاری و حفاظت کاتدی.
‏اصول حفاظت کاتدی
‏در کنار فلز فاسد شدنی ، یک فلز با پتانسیل احیاء کمتر قرار می‌دهند تا اگر این دو فلز باهم یک‏ ‏پیل الکتروشیمیایی‏ ‏تشکیل دادند، فلز دارای E‏ احیای بیشتر، در نقش‏ ‏کاتد پیل قرار گیرد و خورده نشود. در این پیل ، فلز دارای E‏ کمتر خورده می‌شود و فلز مقابلش را ازخطر زنگ زدن می‌رهاند. این طریقه حفاظت را ‏حفاظت کاتدی‏ می‌نامند.
امروزه ، بدنه کشتیها ، پایه‌های اسکله‌ها و لوله‌های انتقال نفت و‏ ‏گاز را که در زیر زمین کار می‌گذارند، با همین روش حفاظت می‌نمایند. مثلا در کنار آهن ، فلز‏ ‏منیزیم ‏ ‏قرار می‌دهند که منیزیم ،‏ ‏الکترون می‌دهد و خورده می‌شود.
‏گالوانیزاسیون به روش غوطه‌وری
‏آب فلز کاری
‏آب کاری فلزات به دو روش صورت می‌گیرد:
‏گالوانیزاسیون
‏در این روش ، فلز فاسد شدنی را در مذاب یک فلز فاسد نشدنی فرو می‌برند و بیرون می‌آورند تا سطح آن از یک لایه فلز فاسد نشدنی پوشیده شود. مثلا ورقه‌های نازک آهنی را در مذاب فلز‏ ‏روی فرو می‌برند و بیرون می‌آورند تا سطح آنها از فلز روی پوشیده شود و به این طریق ورقه‌های ‏آهن سفید‏ یا آهن گالوانیزه
‏ ‏تهیه می‌نمایند که در ساختن لوازمی مثلا لوله بخاری ، کانال کولر ، شیروانی منازل و از این قبیل بکار می‌رود. لوله‌های آب هم ، ‏آهن سفید‏ هستند.
اگر ورقه‌های آهنی را در‏ ‏قلع مذاب بزنیم و بیرون آوریم و سطح آنها را قلع اندود کنیم، ‏حلبی‏ بدست می‌آید که از آن در ساختن قوطی مواد غذایی ، نظیر کنسروها استفاده می‌گردد.
‏الکترولیز
‏در این روش ، فلز آب گیرنده یا فاسد شدنی را بجای ‏کاتد‏ و فلز پوشش دهنده را بجای‏ ‏آند قرار می‌دهند و در ظرف‏ ‏الکترولیز ، محلولی از یک نمک فلز آب دهنده (فلز پوشش دهنده) را به عنوان‏ ‏الکترولیت‏ می‌ریزند. با برقراری جریان ، اتمهای فلز آب دهنده (فلز پوشش دهنده) به صورت یون مثبت از آند کنده می‌شود و از طریق الکترولیت ، بطرف کاتد یا آب گیرنده (فلز مورد آبکاری) رفته ، از آن الکترون می‌گیرند و مجددا به صورت فلز در آمده ، بر سطح فلز (مورد آبکاری) می‌نشینند و تمامی سطح آن را می‌پوشانند.
به عنوان نمونه در آب فلز کاری یک قاشق‏ ‏مسی در نقش کاتد و نقره در نقش آند است. قاشق مسی را به کاتد وصل می‌کنیم و الکترولیت می‌تواند محلول نیترات نقره باشد. اتمهای نقره به صورت یون ‏از ورقه نقره‌ای جدا شده و بسوی قاشق مسی می‌روند. از آن الکترون می‌گیرند و به صورت اتم ‏در آمده بر سطح قاشق می‌نشینند.
زیرا با این که در آب ، یون ‏هم وجود دارد، یونهای ‏در رقابت با یونهای ‏برنده می‌شوند و به کاتد می‌روند. در رقابت میان یونهای ‏، ‏نیز یونهای
‏برنده شده ، به آند می‌روند و الکترون اضافی خود را از دست داده و گاز اکسیژن تولید می‌نمایند.
‏ظرف الکتولیز
‏تفاوت آهن گالوانیزه و حلبی
‏اگر سطح آهن سفید خراش بردارد، آهن و روی باهم ‏پیل الکتروشیمیایی‏ تشکیل می‌دهند. در این پیل ، روی خرده می‌شود، زیرا پتانسیل احیاء روی از پتانسیل احیاء آهن کمتر است. اما اگر سطح حلبی خراش بردارد، قلع و آهن باهم پیل الکتروشیمیایی تشکیل می‌دهند. در این پیل ، آهن خورده می‌شود، زیرا پتانسیل احیاء قلع از پتانسیل احیاء آهن بیشتر است و آهن در نقش آند پیل عمل می‌کند و از بین می‌رود که این طریقه زنگ زدن را ‏زنگ زدن الکتروشیمیایی‏ می‌نامند.
‏روئین شدن
‏باید بدانیم که آهن ، در محیط مرطوب و اکسیژن‌دار زنگ می‌زند و زنگ تولید شده ، ‏اکسید آهن III‏ آبدار‏ است که فرمول آن را معمولا بصورت ‏و ‏می‌نویسند. چون مقدار آب آن در همه موارد یکسان نیست، اغلب موارد آن را به صورت ‏و ‏نشان می‌دهند. محیط اسیدی (مثلا هوای دارای ‏و ‏) در مجاورت با فلزی که تمایل کمتری برای از دست دادن الکترون دارد، به زنگ زدن یک فلز کمک می‌نماید.

 

دانلود فایل