دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 164 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 126 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
مقدمه 17
ماهیت و مفهوم زمان 18
تاریخچه مختصر از زمان 20
مفهوم مدیریت زمان 24
مبانی نظری مدیریت زمان 24
مفهوم نوجوانی 40
نوجوانی و رشد آن در مکتب اسلام 40
نوجوانی و رشد آن در نظریههای معاصر 42
نظریههای رشد نوجوانی 44
ویژگیهای نوجوانی 60
جوانی 63
جوانی و رشد آن در اسلام 63
جوانی و رشد آن در نظریههای معاصر 64
شرایط زیستی ـ غریزی جوانی 66
شرایط ذهنی جوانی 67
شرایط روانی جوانی 68
شرایط عاطفی و اخلاقی جوانی 69
ویژگیهای رشد جوانی 72
رشد اجتماعی و اخلاقی 75
ویژگیهای تفکر دوره جوانی 76
مفهوم روانشناختی مدیریت زمان 80
اصول مدیریت زمان 84
دیدگاههای مدیریت زمان 85
تکنیکهای مدیریت زمان 86
قوانین مرتبط با مدیریت زمان 91
نسلهای مدیریت زمان 93
عوامل اصلی در عدم استفاده بهینه از زمان 95
عوامل اتلاف وقت 99
مبانی نظری رسانه 105
پیشینه تحقیق 114
تحقیقات انجام شده در داخل کشور پیرامون مدیریت زمان 115
تحقیقات انجام شده در سایر کشورها پیرامون مدیریت زمان 122
جمع بندی ادبیات و پیشینه تحقیق 130
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 111 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 44 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1 مقدمه :...................................................................................................15
2-2 گستره نظری مسأله مورد پژوهش :.........................................................15
2- 2-1 مفهوم استرس :............................................................................15
2-2-2 مراحل ایجاد استرس و چگونگی تأثیر آن :...............................................16
2-2-3 آسیب پذیری در مقابل استرس :..........................................................17
2-2-4 استرس از دیدگاه نظریات :........................................................................18
2-2-5 مراحل پاسخ به استرس از دیدگاه هانس سلیه :.......................................19
2-2-5-1 مرحله اول- اعلام خطر :...............................................................20
2-2-5-2 مرحله دوم- مقاومت :...................................................................20
2-2-5-3 مرحله سوم- فرسودگی :..............................................................20
2-2-6 ارزیابی استرس، راهبردهای رویارویی و سازگاری روان شناختی :........20
2-2-6-1 ارزیابی استرس :..............................................................22
2-2-6-1-1 ارزیابی اولیه :.............................................................22
2-2-6-1-2 ارزیابی ثانویه :...........................................................23
2-2-6-2 رویارویی با تهدید :...................................................................24
2-2-7 مقابله با استرس :............................................................................25
2-2-7-1 مقابله ی مسأله محور :........................................................25
2-2-7-2 مقابله ی هیجان محور :..........................................................25
2-2-8 مهارت های مقابله با استرس در مدل جرابک :......................................26
2-2-8-1 مهارت های معطوف به حل مسأله :...........................................27
2-2-8-2 مهارت های هیجانی :..................................................................27
2-2-9 راه های مقابله با استرس :...............................................................27
2-2-9-1 مهارت های رفتاری :...............................................................28
2-2-9-1-1 سلامتی و توانایی :.........................................................28
2-2-9-1-2 تعامل های اجتماعی مثبت :...............................................29
2-2-9-1-3 مدیریت زمان :.....................................................................29
2-2-9-1-4 روش تنفسی :..................................................................29
2-2-9-2 مهارت های شناختی :...............................................................30
2-2-9-2-1 افکار مثبت :.......................................................................30
2-2-9-2-2 توانایی حل مسأله :...........................................................30
2-2-9-2-3 منبع کنترل :....................................................................30
2-2-9-2-4 کمک حرفه ای :..................................................................31
2-2-9-3 منابع اجتماع :...........................................................................31
2-2-9-3-1 حمایت اجتماعی :..........................................................31
2-2-9-3-2 امکانات مالی : ..................................................................31
2-2-10 استرس و راهبردهای مقابله با آن :...................................................32
2-2-2 عملکرد تحصیلی :.................................................................................34
2-2-2-1 مفهوم عملکرد تحصیلی :..................................................................34
2-2-2-2 عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی :.................................................36
2-2-2-2-1 عوامل فردی :.......................................................................36
2-2-2-2-2 عوامل خانوادگی و اجتماعی :.............................................36
2-2-2-2-3 عوامل آموزشگاهی :.............................................................36
2-2-2-2-4 جنس :........................................................................36
2-2-2-3 مفهوم پیشرفت یا موفقیت تحصیلی :..................................................37
2-2-2-4 عوامل مؤثر بر پیشرفت و افت تحصیلی :....................................39
2-2-2-5 عوامل تأثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان :..............................39
2-3 بررسی پیشینه مطالعاتی :.....................................................................41
2-3-1 پژوهش های انجام شده در خارج کشور :.......................................41
2-3-2 پژوهش های انجام شده در ایران :..................................................43
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 105 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 64 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1-خانواده و تعاملات آن.............................22
2-2- موقعیت های ایجاد کننده آسیب نوجوانان............26
2-2-1-دوره نوجوانی..................................31
2-3-کمرویی..........................................34
2-3-1--تعریف کمرویی.................................34
2-3-2-شیوع کمرویی...................................46
2-3-3-پیامدهای کمرویی...............................48
2-3-4-پیوستار کمرویی................................50
2-3-5-علل کمرویی...................................53
2-3-6-نظریه های کمرویی.............................60
2-3-6-1-نظریه روان تحلیل گری........................60
2-3-6-2-نظریه اریکسون..............................60
2-3-6-3-نظریه اسنادی زیمباردو.......................61
2-3-6-4-نظریه شناختی آرنولد باس.....................61
2-3-7-کمرویی و ویژگی های روانشناختی.................62
2-3-8-ارتباط خانواده با ویژگی های روانشناختی........64
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 156 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 87 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2–1. زمینه نظری موضوع پژوهش.... 16
2–1-1. رویکرد فلسفی به معرفت شناسی و باورهای معرفت شناختی.. 16
2-1-1-1. امکان معرفت... 17
2-1-1-2. چیستی معرفت... 17
2-1-2. انگیزه معرفت شناسی.. 18
2 –1-3. تاریخچه معرفت شناسی.. 18
2-1-3-1. در دوره یونان باستان.. 18
2-1-3-2. دوره قرون وسطی.. 19
2-1-3-3. دوره جدید. 20
2-1-3-4. دوره معاصر. 21
2-1- 3-5. فلسفه اسلامی.. 22
2-1- 3-5-1. سیر معرفت شناسی در اسلام. 22
2-1- 3-5-2. مبانی معرفت شناسی از نظر استاد شهید مطهری.. 23
2-1-4. انواع معرفت شناسی.. 24
2-1-4-1. معرفت شناسی مطلق و مقید. 24
2-1-4-2. معرفت شناسی پیشینی و پسینی.. 25
2-1-5. ساختار معرفت، انسجام گروی، مبنا گروی.. 26
2-1-5-1. انسجام گروی.. 26
2-1-5-2. مبنا گروی.. 27
2-1-6. رویکردهای روانشناسی.. 28
2-1-7. رویکرد شناختی.. 29
2-1-7-1. پیاژه 29
2-1-7-1-1. منابع الهام بخش معرفت شناسی تکوینی از نظر پیاژه 29
2-1-7- 1-2. اصول معرفت شناسی تکوینی.. 31
2-1-7-1-3. معرفت شناسی به منزله علم.. 31
2-1-7-2. طرح پری.. 32
2-1-7-3. ریان.. 34
2-1-7-4. بکستر. 35
2–1-7-5. کینگ و کیچنر. 35
2-1-7-6 .شومر. 37
2-1-8. رایج ترین مدل های نظری مطرح شده 38
2-1- 9. مدل های موجود در خصوص سنجش باورهای معرفت شناختی.. 40
2-1-10. حوزه کلی مربوط به ساختار اصلی باورهای افراد دربارۀ یادگیری و آموزش.... 40
2–1-1. مفهوم کمال گرایی.. 43
2-1-2. رویکردهای کمال گرایی.. 44
2-1-2-1. نظریه زیگموند فروید(1939-1856) 44
2-1-2-2. نظریه کارن هورنای(1952-1885) 45
2-1-2-3. نظریه آلفرد آدلر( 01937 -1870) 46
2-1-2-4. نظریه کارل راجرز(1987-1902) 48
2-1-2-5. نظریه اریک اریکسون)1990-1902) 49
2-1-2-6. نظریه آلبرت بندورا(1925) 49
2-1-2-7. نظریه گوردون آلپورت(1967-1897) 50
2-1-2-8. نظریه عقلانی عاطفی الیس(1913) 51
2-1-2-9. نظریه فریتزپرلز(1970-1893) 52
2-1-2-10. نظریه آبراهام مزلو. 53
2-1-2-10-1. ویژگی افراد خود شکوفا 54
2-1-2-10-2. کمال گرایی از دیدگاه اسلام. 55
2–1-3. رویکردهای درمانی.. 55
2–1-3-1. رویکرد شناخت درمانی.. 55
2–1-3-1 -1. تغییر دادن طرحواره ناسازگار 58
2–1-3-2. رویکرد درمانی روانکاوی.. 59
2–1-3-3 رویکرد درمانی انسان گرا 60
2–1-3-4. رویکرد گشتالت درمانی.. 61
2–1-3-5. رویکرد رفتار درمانی عقلانی عاطفی.. 62
2–1-3-6. دیدگاه بلت در باره درمان کمال گرایی.. 62
2–1-4. ابعاد کمال گرایی.. 63
2–1-5. انواع کمال گرایی.. 68
2–1-5-1 هاماچک(1978) 68
2–1-5-1-1. کمال گرایی بهنجار 68
2–1-5-1 -2. کمال گرایی روان رنجور 68
2–1-5- 2. تری ـ شورت و همکاران (1995) 69
2–1-5-3. رایس و دیلوو (2002) 70
2–1- 6 . ویژگی های افراد کمال گرا 70
2–1-7. علل کمال گرایی.. 71
2- 1-8. دانش آموزان کمال گرا 72
2-1- 9. عوامل خانوادگی موءثر در ایجاد کمال گرایی.. 73
2 –2. بررسی تحقیقات انجام شده 74
الف) پژوهش های مرتبط با باورهای معرفت شناختی.. 74
ب) پژوهش های مرتبط با باورهای معرفت شناختی و متغیرهای مربوطه. 81
2-3. جمع بندی.. 86
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 109 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 64 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
1-2.مقدمه..........................................................................................14
2-2. کارکردهای اجرایی............................................................................14
3-2.مؤلفه های کارکردهای اجرایی..................................................................15
1-3-2.استدلال....................................................................................16
2-3-2.سازماندهی-برنامه ریزی.......................................................................17
3-3-2.حافظه ی فعال .......................................................................18
4-2.مؤلفه های تکمیلی کارکردهای اجرایی ......................................................20
5-2. مدل های کارکردهای اجرایی .................................................................21
1-5-2. مدل براون..............................................................................21
2-5-2.مدل نورمن و شالیس ......................................................................22
3-5-2.سه لایه سارا وارد..........................................................................22
4-5-2.مدل CEO مغزی یا رهبر ارکستر( مک کلوسکی) ....................................23
5-5-2..مدل سلسله مراتبی ................................................................24
1-5-5-2.خودانگیختگی...........................................................................25
2-5-5-2.خودتشخیصی.............................................................................27
3-5-5-2.خودمختاری....................................................................................27
4-5-5-2.خودزادی....................................................................................28
5-5-5-2.ماورای خود یکپارچگی.............................................................28
6-2. کارکردهای اجرایی و تنظیم هیجانات ...................................................28
7-2.کارکردهای اجرایی و یادگیری........................................................33
8-2. تاریخچه و پیشینه نظری مفهوم خود تنظیمی ...........................................34
9-2. تعریف یادگیری خود تنظیمی ...................................................................35
10-2. ابعاد یادگیری خود تنظیمی ................................................................37
11-2. ویژگی های یادگیرنده گان خود نظم یافته ...............................................38
12-2.زیر مراحل خود تنظیمی .....................................................................40
13-2.راهبردهای یادگیری خود تنظیمی .............................................................41
1-13-2. راهبردهای شناختی ...........................................................................41
2-13-2. راهبردهای فرا شناختی ..................................................................42
3-13-2. راهبرهای مدیریت منابع .......................................................44
4-13-2.راهبردهای انگیزشی ................................................................44
14-2. الگوهای یادگیری خود تنظیمی ................................................................45
1-14-2.مدل بیگز(یادگیری سطح بالا)..................................................................45
2-14-2. مدل کارور و شی یر(1990)....................................................46
3-14-2. واین و هدوین(1998)......................................................47
4-14-2. مدل بوکائرتز(1999)..........................................................................47
5-14-2.مدل زیمرمن(1989-2000)..................................................................47
6-14-2. مدل پنتریچ(2000)......................................................................48
15-2. نظریه های یادگیری خود تنظیمی.........................................................49
1-15-2. نظریه کنشگر ..................................................................50
2-15-2. نظریه شناختی اجتماعی .....................................................50
3-15-2. نظریه ویگوتسکی .........................................................................51
4-15-2.نظریه پردازش .............................................................................52
5-15-2.نظریه کارکرد زیستی ......................................................................53
16-2. خود تنظیمی از بعد زیست شناختی ...................................................57
17-2. آموزش خود تنظیمی .......................................................................59
18-2. پیشینه پژوهش .....................................................................60
1-18-2.تحقیقات انجام شده در داخل کشور..................................................60
2-18-2. تحقیقات انجام شده در خارج کشور.............................................62