مبانی نظری و پیشینه کیفیت خدمات

مبانی نظری و پیشینه کیفیت خدمات
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 64 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
مبانی نظری و پیشینه کیفیت خدمات

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مفهوم و تعریف کیفیت خدمات

کیفیت خدمات یک رشته علمی نسبتا"جوانی است که در حدود دو دهه از تحقیقات در این زمینه می گذرد. این واژه برای افراد مختلف، معنای متفاوتی دارد، بنابراین در اولین گام از بهبودکیفیت خدمات باید درک روشنی از مفهوم کیفیت داشته باشیم. بعلاوه تعریف کیفیت نه تنها از جهت معنایی مهم است بلکه مهمتر از آن هدایت کننده تلاشهای کارکنان در جهت رسیدن به خدمات با کیفیت تر خواهد بود (سید جوادین،384 ، ص35).

پاراسورامان کیفیت خدمات را سازکار پایدار انتظارات مشتری و شناخت انتظارات مشتری از خدمات خاص تعریف کرده است (پاراسورامان[1] و دیگران ،1988).

زیتامل کیفیت خدمات را دریافت همه جانبه مشتری درباره برتری خدمت نسبت به خدمت مشابه با مزیت های برجسته آن تعریف کرده است (زیتامل و بیتنر[2]، 1996).

2-3-4- اهمیت کیفیت خدمات

تمایل به کیفیت خدمات نقش مهمی در صنایع خدماتی نظیر خدمات بیمه ای، بانکی و ... ایفا می نماید چرا که کیفیت خدمات برای بقا و سودآوری سازمان امری حیاتی به شمار می رود. در حقیقت امروزه رضایت مشتری و کیفیت خدمات به عنوان مسائل حیاتی در اغلب صنایع خدماتی به شمار می روند. به ویژه در رابطه با خدمات مالی که به طور کلی متمایز سازی خدمات در آن مشکل است، حائز اهمیت بیشتری می باشد (استافورد[3]،1998 ، ص426) .

فلیپ و دیگران[4] در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که کیفیت محصولات و خدمات واحد های تجاری استراتژیک مهمترین عاملی است که بر عملکرد این واحد ها اثر گذار است. آنها عنوان می کنند که کیفیت برتر، سود های بیشتری از طریق قیمت های بالاتر ایجاد می کند و نیز راهی است برای رشد واحدها. بعلاوه بازل و گال[5] اظهار می کنند که به دلیل اثر کیفیت بر ارزش ادراک شده از سوی مشتریان، کیفیت خدمات نه تنها با قابلیت سودآوری سازمان، بلکه با رشد سازمان در ارتباط است. همچنین راست و دیگران مدلی از قابلیت سودآوری کیفیت خدمات ارائه کرده اند که در این مدل کیفیت خدمات منجر به افزایش رضایتمندی و در نتیجه نرخ حفظ مشتری شده، درآمد و سهم بازار بیشتری را در پی خواهد داشت.


[1] - Parasuraman , et al

[2] - Zeithaml and Bitner

[3] - Stafford

[4] - Philips, et al, 1993

[5] - Buzzell and Gal , 1987


فروشگاه
پاورپوینت ریاضی سوم دبستان کسر (قابل ویرایش)پاورپوینت دوچرخه و نقش آن در ترافیک و حمل و نقل شهریروش های طلایی افزایش مشتری شرکت های خدمات نظافتی با بازاریابی اینترنتیپاورپوینت درس دهم فارسی اول دبستانپاورپوینت فارسی دوم دبستان درس چهاردهمپاورپوینت فارسی ششم دبستان رنج هایی کشیده ام که مپرسدانلود پاورپوینت بازاریابی عصبی و حسی (قابل ویرایش)پاورپوینت بخش مدیریت پروژه و ساختپاورپوینت مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعاتپاورپوینت مدیریت سیلاب در ژاپنپاورپوینت ریاضی دوم اشکال هندسی (قابل ویرایش)مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار (فصل 2)مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازده سهام شرکتها (فصل 2)مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو)نیازهای روانشناختی چیست؟مبانی نظری باورهای فراشناختی‏گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی ‏علاقمند کردن دانش آموزان به درس ادبیات فارسیحل اختلالات رفتاری زهرا دانش آموز دبستانی آموزشگاه استثنایی که ناشی از بیش فعالی و کمبود توجه در اوس‏کاهش اضطراب یکی از دانش آموزان با راه حل های مناسبپاورپوینت روش‌های برنامه‌ریزی شهری در ایران و جهان 1حسابداری کمیته امدادپاورپوینت درس چهاردهم جامعه شناسیپاورپوینت شیمی سال دوم دبیرستان فصل دوم(انواع یون و نامگذاری)پاورپوینت علوم سوم دبستان فصل پنجمپاورپوینت فصل 8 تولید مثلپاورپوینت فصل چهاردهم گردش موادپاورپوینت محاسبه نیروی اصطکاک و کشسانی فنرپاورپوینت نور و ویژگی های آنپروژه پایان دوره SQLطرح توجیهی تولید نان صنعتی (پاورپوینت )مدیریت ارجاع نمونه های بالینی (پاورپوینت )
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.